querty Startet 16.Juli.2009 Del på Facebook Startet 16.Juli.2009 Hei! Har styresnekka ultraflex T71FC og skal få en M-66 kabel inni. Men har noen spørsmål siden jeg har ikke gjort dette før.. Må jeg ta styresnekka fra hverandre og deretter ta kabelen inni? Eller kan jeg bare ta å vri på rattet slik at kabelen da går inni? Jeg prøvde siste nevnte men jeg fikk ikke kabelen inni hakket. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Det er noen år siden jeg gjorde det samme (med annen kablel og snekke selvsagt) men da gjorde jeg som du har prøvd. Det virket på min båt den gang. Har du prøvd å vri litt forsiktig på kabelen samtidig som du dreier rattet/snekka rett vei? Sitér dette innlegget Link to post
querty Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jeg har fått nesten hele kabelen inni.. Men jeg får ikke det hakket på kabelen til å matche sporet på snekka.. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 ... og disse skal matche etter produktinformasjon? I så fall har du sikkert dyttet litt? Jeg har nok ikke nok erfaring om de produktene du jobber med, men tviler på at demontering av snekka skal være nødvendig... Noen med annen/korrigerende info? Sitér dette innlegget Link to post
querty Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Hvis den ikke ligger nedi sporet så vil kabelen "gli" ut av snekka igjen når jeg snur på rattet. Jeg tror ikke de har laget dette hakket uten at det skal ha noen mening, så jeg mener de skal matche. og ja, jeg har dyttet litt. Sitér dette innlegget Link to post
querty Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Noen som kan gi meg svar? Det haster da jeg må få testet at motoren er ok før vi reiser til hytta! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Høres ut til at det er "nippelen" på kabelstrømpen som ikke er der den skal. hvis du tar av baklokket på snekka så skal du kunne se sporet den skal i Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
querty Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 ok, men må jeg ta styresnekka frahverandre for å få wiren skikkelig på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Du har tatt ut den bolten som er ment å låse fast kablen ?? sitter 2 bolter ved hvert hull, ene bolten skal tas ut ved montering, settes tilbake for å låse fast kablen ( bolten kommer rett i hakket på enden av kabel strømpa ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
querty Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jeg har ikke tatt ut noen bolter.. Men jeg skal prøve på å ta ut den ene bolten imorgen da =) Takk! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Du får prøve det Droll sier, jeg tenkte på den snekka som er hakket mindre Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
querty Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Jeg fikk det til :D hehe Og alt funker som bare det =) Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.