fredde1972 Startet 17.Juli.2009 Del på Facebook Startet 17.Juli.2009 Hei, har akkkurat kjøpt meg en treseiler å skal til å koble opp det elektriske. Skal ha led lys i lanterner og i resten av lyskildene ombord, men kommer også til å ha et ekkolodd og en gps koblet opp. Jeg har i tankene også å kjøpe en 5 HK Sailpower motor med ladeuttak. Hvor stort batteri burde jeg ha for å ikke behøve å bekymre meg for strømforbruk over en helg? Lurte på et 110 Amp batteri ifra Biltema, men blir dette for stort for denne 5 HK å lade på? Vil gjerne ha noen synspunkter på om størst Amp er best, eller om det er bedre å gå for to 65 Amp batterier istedet?? Håper på noen gode input. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Anbefaler 2 identiske batterier istedenfor en av 2 grunner: 1. lettere å få på plass pga vekten 2. vi kan i ettertid starte 3-4 emner hvor vi diskuterer tverrsnitt på ledningen mellom de 2 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Og batterier fra Biltema fungerer helt perfekt. Leverer strøm og hele pakka. To- eller ett batteri, se opp så ikke kablinga tar knekken på deg. Hulda har fire batteripakker fordelt på fem batterier. Alle forteller at de har det bra. No worries. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Ok, takk for råd. Men hva tror dere om hva en 5 HK sailpower påhenger kan lade?? Greier den å topplade et 110 Amp batteri om jeg kjører endel med motoren?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.