Jump to content

Storm Weather Center ber båtfolket holde seg ved brygga i morgen


Ingar

Recommended Posts

Lørdag ettermiddag stiv kuling fra NØ og kraftig regn på kysten utenfor Arendal - Grimstad; 14,7 m pr sek meldte Torungen fyr. Motorbåt racet ( Norwegian GP ) i Arendal utsatt til søndag pga regn og kanskje for mye vind i dag. Dvs værmeldingene fra i går var dekkende for forholdene i dag og oppfordringen om å holde seg i havn var fornuftig. Vi håper på sol i morgen ....

Link to post
Share on other sites

Jeg holder meg alltid til det datagenererte, synes faktisk det pleier å stemme bedre her nede. Ikke blåst i nærheten av 12m/s her i Søgne, heller under 5 ut fra det jeg har sett.

 

Aprops, noe som husker den stormen som raste utenfor sørlandet i sommerferien, må ha vært ca 1985? Et lite, men svært kraftig, lavtrykk parkerte SV av Kristiansand og satte opp en, for årstiden, kraftig NØ vind som varte i flere dager.

Link to post
Share on other sites

Har et meget seilbåterfarent vennepar som la ut fra Lillesand igår retning Aendal med en Comfortina 32 fots seilbåt. To rev og selvslående kryssfokk. Inne på Byfjorden så det helt greit ut, men værmeldingen holdt fast på kuling, muligens stiv kuling. De gikk utaskjærs og etter to slag (vinden midt i trynet) bestemte de seg for å snu og gå inn igjen for det var direkte ubehagelig med en god del regn og sterkt nedsatt sikt. De anslo vindstyrken til stiv kuling så tror nok det var noe i varslet!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...