Jump to content

Tips & erfaringer med Delta 9700


Blaster01

Recommended Posts

Hei, har en 86 mod. Delta 9700 selv.

 

Tenkte det kunne være morro og se om det er andre som har / har hatt denne båttypen. Kanskje dele noen erfaringer og tips.......

 

Finnes det fler av oss på forumet.....?

 

Selv kjøpte jeg vår 32` Delta9700 høsten 2007.

Motoren ble byttet i fjor høst til en Steyr 256 med ny gir, aksling og 4 blada Radice propell

Innvendig er allt elektrisk lagt opp på ny, begge dieseltankene ble skiftet ut med nye i syrefast (3mm 316L) på 328liter pr stk.

Ny septik ble laget i syrefast

Elektrisk toalett (Jabsco) montert.

Ny defroster

Ny Isotherm V.Vann bereder

Nytt Isotherm kjøleskap

Nytt varmeapparat (Eber DL5)

Alle slanger i båten er byttet

Laget Targabøyle i Syrefast

Ny VHF montert

Northstar M121 med radar og ekkolodd montert.

Søkelys

Sirkulasjonspumpe

Horn

Laget nytt dashbord (blei i børsta Syrefast)

Ny dørk lagt (Respatex skipsgulv)

Nye Kraner montert

Laget om Pentryèt

Nytt wallas kokeapparat "Keremisk topp og varmedeksel" (Joda det virke som bare det!! :-)))

Laget ny takluke.

Nytt bord

Landstrømsopplegg (Ladix) og lader (Waeco).

 

 

Har igjen å lage nye vanntanker akter når jeg gidder (Nye i Syrefast, de gamle er i aluminium.)

Nye puter (Trekke om de gamle),

få skiftet kalesja, den er tett men gammel. "Fruen" vil ha ny Mørkeblå..... (Noen som vet hvem som syr original Delta 9700 kalesje....????)

 

 

Mvh

Blaster01 :wflag::flag::seeya:

Redigert av Blaster01 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei

Jeg er eier av en Delta 20 fot, 2000mod. kjøpt for snart en uke siden. Motor 90hk to-takter med forgasser(Mariner). Båten er ombygd fra innenbords til utenbordmotor for ca 6år siden. ligner litt på en Merry fisher. Styrhus med ståhøyde og benkeplass og fin fiskeplass med sjøllensende dekk.

Satser mest på fiske. :fishing:

Har ryddet ut div og gjort meg kjent med båten, koblett opp turteller og triminstrument. Triminstrumentet får jeg ikke til å fungere, får kun alarm når jeg kobler til (Turteller var ikke oppkoblet, og triminstrument kjøpte jeg etter anbefaling..) Er noe usikker på hvor mange duppedingser jeg trenger.... Forrigge båt var en snekke på 21fot enkel og grei, men litt for liten fart. Så jeg får forske mer når jeg tar opp båten igjen. Fant også en delvis smeltet "arbeidslys" pga alt for sterk pære... :headbang:

Regner med og få den på sjøen i løpet av de nærmeste dagene. :flag:

Kan godt gi mine synspunkter på hvor dan den oppfører seg etter noe bruk.

Det virker som om det ikke er mange Delta båter i Norge... eller er det jeg som ikke har lagt merke til de ennå? De jeg har sett er på størrelse med din og større, har ikke sett noen andre Delta som er rundt 20fot ennå.... :crazy:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Hallais,

Fikk meg en gledelig overaskelse her, "ALF HANSEN" hadde kalesja til Delta 9700. De har en søkemotor på sida si der du kan søke etter båttypen din.

Den gammle kalesjen merket "Hauge Produkter" i Bergen er sydd av Alf Hansen, så da de ba meg sjekke bakpå merkelappen så fant jeg et serienummer som sa akkurat hvilken kalesje jeg hadde.

 

Prisen var under halve av hva den lokale "pusheren" hadde estimert... leveringstid er oppgitt til ca 2 uker...(Jeg har stått i kø nesten 3,5mnd. for å få kalesje lokalt...denne er avbestillt)...

Virker nesten for godt til å være sant, så nå går jeg bare og venter....:-) Jeg bestillte forresten denne "Hansen toppen" som de averterer med samtidig.... (Noen som har erfaringer med denne...? Eller kalesje leverandøren for den del....?)

 

"AS HESNES FIBRE GLASS" averterer på sida si at de har forma til Delta 9700 pluss deler..... Jeg snakket med dem for 1 1/2 år siden og fikk beskje om at de hadde hatt brann. Var visstnok kun forma igjen......

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Fikk kalesja fra Alf Hansen med de justeringene jeg ba om (glidelåser i alle bøylelommene, forsterkning over alle hjørnene, avrundede hjørner på vinduene) La den opp på den gammle som står på båten og det ser ut til å passe meget bra. kosta meg 12 båtpenger inkl. mine endringer og frakt. Heilt Kanon!!

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Må nevne at jeg kjøpte noen brytere til dashbordet som ligner på Carling sine.

Disse var av dette "Kina copy ting" merket "Blueprint" til halv pris av carling.

Virket greie til å begynne med, men de begynte etterhvert å løse seg opp i gummien på bryteren!

Makan til drit!

Så nå blir det bytte til Carlings når jeg orker!

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Delta 9700 som jeg holder på å ferdigstille. Dessverre mangler jeg tegninger og byggebeskrivelse, så der går adskillig tid med fintenking før jeg kan montere det omfattende utstyret.

 

Nå funderer jeg bl.a. på størrelse og plassering av septiktanken, samt plassering av varmeapparat og batteriene.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Heia, skiftet endelig i sommer alle bryterene i dashbordet.

Jeg var innom den lokale sjappa og kjøpte en original carlingbryter i den lokale båtsjappa. Det var mellom 250 og 300,- for en stk med bryterlokk osv.

Jeg kikket på bryterene jeg hadde bestillt fra Aliexpress i våres.

DØNN like!! manglet bare det lille merket med "us patent" fra carlings.

Bryterne fra Kina kostet ca 48,- kroner stk.

Kostet også på meg en digital "gps knop måler" (noe båtpenger på kjekt å ha må man jo bruke :-) )

Hiver med et bilde. (PS, jada det mangler lys i en måler, det var jeg som hadde dratt pæra ut da jeg holt på med knopmåleren)

 

:flag:

 

 

IMG_1238.JPG

Redigert av Blaster01 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...