Jump to content

Storm i Trønderlag

Pjolter

Recommended Posts

Ja nå har kuldeperioden gitt seg. Og da er vel Storm fra sør ett ganske vanlig alternativ i Januar på Norskekysten.

Personlig foretrekker jeg  10 -15 minus og klart stabilt vær.

En dag igjen, hvis det blir noe crewbåt i morgen. Blåser  her også, men dog ikke 15 meters bølger, 4-5 meters tror jeg.

Per :sailing: Still off Egypt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har selv passert Nordlandskysten og stadt i tøft vær en del ganger, selv når Hurtigruta og andre skip har lagt seg i le. Som oftes når hjemlengselen var stor og vi skulle på avspasering. Det gikk ofte meget tøft for seg. Etter første tur over Nordsjøen i full sterk/storm, fant jeg ut hva flammetrekket på køya skulle brukes til. Ikke for å dempe ev. brann, men for å spenne over deg etter at du hadde køyet, slik at du ble liggende i køya og ikke oppunder dekk nå skipet "falt" ned i en 15-20 mtr. bølgedal. (Flammetrekk: det ble brann ombord, men det er en annen story!!!!). :sailing::cheers:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...