Pjolter Startet 14.Januar.2003 Del på Facebook Startet 14.Januar.2003 Ville bare si at her blåser det helt for j**lig. Orkan i kastene. Heldigvis er det sørøst. å da er havna mi trygg. Var fristet til å ta fri for å sjekke i dag. Hører at det skal bli like ille i morgen. Hurtigruta meldte om 15 meter bølger. Noen med erfaringer ? Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Mariell Svart 15.Januar.2003 Del på Facebook Svart 15.Januar.2003 Ja nå har kuldeperioden gitt seg. Og da er vel Storm fra sør ett ganske vanlig alternativ i Januar på Norskekysten. Personlig foretrekker jeg 10 -15 minus og klart stabilt vær. En dag igjen, hvis det blir noe crewbåt i morgen. Blåser her også, men dog ikke 15 meters bølger, 4-5 meters tror jeg. Per Still off Egypt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
880 Svart 15.Januar.2003 Del på Facebook Svart 15.Januar.2003 Har selv passert Nordlandskysten og stadt i tøft vær en del ganger, selv når Hurtigruta og andre skip har lagt seg i le. Som oftes når hjemlengselen var stor og vi skulle på avspasering. Det gikk ofte meget tøft for seg. Etter første tur over Nordsjøen i full sterk/storm, fant jeg ut hva flammetrekket på køya skulle brukes til. Ikke for å dempe ev. brann, men for å spenne over deg etter at du hadde køyet, slik at du ble liggende i køya og ikke oppunder dekk nå skipet "falt" ned i en 15-20 mtr. bølgedal. (Flammetrekk: det ble brann ombord, men det er en annen story!!!!). Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Slagskibet Svart 15.Januar.2003 Del på Facebook Svart 15.Januar.2003 Dessverre så stemte jo `værmeldinga`mi da.Vel,vel er i gang med innredningsarbeidene igjen og snøen er borte fra Slagskipet den og.Det blåser og er litt rufsete så Wallas`n har vært igang.Ble nesten som å ligge utpå en høstkveld Håper det går bra med båtene i uværet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.