Jump to content

FM eller Sleipner


Hangadrott

Recommended Posts

Har vært så heldig å få kjøpt en åpen sørlandssnekke ca 19-20 fot med en FM-4 hk for kr 5000.

Motoren hadde en del startproblemer etter å ha stått i 2 år, men etter å ha skiftet

olje,justert tennplugg,ventiler og magnet går den nå som en klokke.

 

I høst skal den på land og jeg har tenkt å overhale den fra grunn av, problemet

er derimot at jeg også har en Sleipner 4,5 hk som jeg skal overhale.

 

Hvilken av disse skal jeg da sjøsette den med? mener dere?

Link to post
Share on other sites

Det var egentlig det jeg hadde tenkt, får liksom en liten kjærlighet til motoren når

man først har fått start på den. Sleipneren har jeg ikke sett skikkelig på enda.

Men med første øyekast ser det jo ut som to like motorer, prinsippet vertfall.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor har du tenkt å overhale en motor som går som en klokke? Har du for lite å gjøre på fritiden?

 

Får låne noen ord fra en sørlending jeg så på FINN "motoren går som en klokke, dog ikke som et sveitserur"

Jeg har faktisk mye fridtid og har tenkt å sjekke lagrene,legge ny pakning og få ny lakk. syns det ryker vel mye

av motorkassen til at jeg kan slappe av når jeg er på tur.

Link to post
Share on other sites

OK. Da kan nok motoren ha et behov for en liten gjennomgang ja. Og det er uansett kjekt å bli kvitt lekkasjer, samt å få en nymalt og fin motor. Letter renholdet, og gir en bedre følelse når motorrommet ser ordentlig ut!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Tror jeg kan få vekk det meste av røyken med å få pakningen skikkelig tett, men jeg

klarer ikke å se helt hvor den kommer fra. Det kan være eksosen, men det virker som oljedamp.

Jeg tror ikke jeg har for mye olje på,men når man veier 120 kilo og skal bare ha så veiven så

vidt berører er det ikkje lett. :smiley: kanskje jeg må fylle på fra brygga

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...