Jump to content

Nautnes Fikevær i Bergen anbefales!


Bjerknez

Recommended Posts

Jeg vil bare komme med en liten anbefaling av en idyllisk plass vi ferierte noen dager for litt siden.

 

Stedet heter Nautnes Fiskevær og jeg har laget en egen PDF med bilder og beskrivelser av stedet. Noe av beskrivelsen er kopiert fra nautnes.com.

Klikk på linken under for å åpne dokumentet:

Nautnes.pdf

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Har du ordnet deg med provisjon? :smiley:

 

Enig med deg - flott plass. Fint å fiske, men dette er jo helt nord i Øygarden og kan være noe værutsatt. Dette er jo også en typisk "tyskerplass". Det er forresten en øy like sørvest for Nautnes der det er veldig fint å bade. Kaldt vann her ute, men på denne øyen (sikkert noen som vet navnet) er det et stort saltvannsbasseng der havet sørger for påfyll av "friskt" vann når været står på. Her kommer badevannet fort over 20 grader. Anbefales og er fint også for barn.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Mener det er en 3-4 gjesteplasser her, men ikke helt sikker på hvor i sundet disse ligger. Var ute der i juni og da lå det flere gjestende båter (sålangt jeg kunne vurdere) på sørsida av sundet, dvs på andre sida av sundet for Nautnes fiskevær og litt lenger øst. Ilfg Havna.com skal det være gjesteplasser her - til høyre i dette bildet. Sikkert noen på forumet som vet dette mer eksplisitt.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...