Wrooar Startet 19.Juli.2009 Del på Facebook Startet 19.Juli.2009 Motoren mister kjølevann på ferskvannssiden. Jeg fylte nå på litt over en liter. Det ser ut til at det er en lekkasje ett eller annet sted fordi jeg finner kjølevæske under motoren. Jeg var ute å kjørte en tur nå, men finner ingen lekkasje. Vi har vært på ferie og båten har stått stille i over en uke - kan kjølevæske renne ut når motoren står stille? Noen tips? Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Rosenkilde Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Få lånt deg en trykktester for kjølesystem. Da pumper du opp 1 kg trykk på systemet og ser hvor den renner ut. Kjølevæsken kan piple ut overalt.... Skal ikke mye til før det blir 1 liter av det. Etter som jeg husker så går det på over 20 liter kjølevæske totalt på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Har samme problem med 31P Motor. Forsvinner ca 1 liter pr. time har ikke funnet feilen enda. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 En plass må det jo bli av og da mest sansynlig ut eksosen. Det kan hende det er ny toppakning som trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Wrooar sier at det ligger kjølevann i kjølen, det gjør det også hos meg, omtrent samme mengde som jeg fyller på. Da er vel toppakning utelukket. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Ja, jeg leste ikke godt nok... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 (redigert) Har du sjekket under ferskvannspumpe i forkant av motoren under den er det et lite hull(sladrehull)hvis lager /tetning er gåen der kommer det ut der ..bare et forslag ikke godt å se en lekkasje der hvis en ikke er ops på det Redigert 20.Juli.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Wrooar Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Noen som vet hvordan man trykktester? Hva slagt trykktester snakker vi om og hvem kan ha en slik en? Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Rosenkilde Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 De fleste verksteder har et slikt sett, men jeg ser biltema selger et for 1500 kr. Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Rosenkilde Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Forresten, man setter bare i et adapter i ekspansjontanken eller påfyllingen og pumper opp trykk til du enten ser lekkasjen, eller lar den stå med trykk over tid for å se om dette synker. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hei Laluna Jeg kom akkurat fra båten, det er akkurat som du sa og lager/tetning er gåen i pumpa. Plukket den ut og tenkte jeg skulle skifte tettning men alt var rustet ihop. Ny pumpe koster kr. 5.500,-!!!!!!! har regnet litt på det og funnet ut at en hel motor koster ca 10 mill om man kjøper den i deler, hehehe. Noen som vet om noen som selger billigere deler? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Wov for en pris ... Ja ja det koster å være kar Kanskje det er billigere å få tak i på et lastebilverksted er vel samme pumpene men står ikke marine parts på de Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Wrooar Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Etter en liten runde på fjorden kan det faktisk se ut til at det er pumpen som lekker hos meg også. Det kastes (i veldig små mengder) kjølevann ut på siden av motoren fra kileremmene. Det er grønne flekker overalt. Jeg ser at Drevia har en bytteordning der den koster SEK 3995,-. Er det vanskelig å skru ut pumpa? Har veldig liten plass foran motoren. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Audun V Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Ta av tgermostathuset, da kommer du greitt til, du må også løse ifra ramma til dynamoen. Du kan jo kjøpe et overhalingssett evt, innerste tettningsring, koster ca kr. 500,- Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Jeg håper å kunne vente til båten skal opp til høsten med denne jobben. Kan dette plutselig bli et stort problem? Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Audun V Svart 20.Juli.2009 Del på Facebook Svart 20.Juli.2009 Hos meg begynte det med ca 1 dl pr time, etter ca 15 timer brukte den ca 1,5 liter pr time kjørt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.