Jump to content

Trenger bistand til forståelse om bunnstoff og gelcoat


DelCasa

Recommended Posts

Igår kveld, etter fjorten dager med hhv 4-5 timer pr dag med sliping og skraping er båten nå helt og holdent rengjort for gammelt bunnstoff og primer. Den er hvit under!

Så, hurra for det, for jeg kan ikke si denne jobben var det minste morsom.

 

Nå er også skroget vasket opptil flere ganger, med svamp og Zalo og høytrykkspyler. Jeg vil påstå at den er ren nå.

 

Men så til resten;

Det skal være tørt når en legger på primer og bunnstoff. Problemet er at det regner hele tiden (typisk ja?). Tips?

Direkte sollys klarer jeg fint unngå med presenning på stativ, så det er ikke noe problem. Spørsmålet er jo hvilke konsekvenser regn (eller høy luftfuktighet) påvirker lagene kort tid etter at det er ferdig lagt på - selv om det ikke regner direkte på skroget. Noen som har erfaring med dette?

 

Jeg akter ikke legge på så mye som en flekk før jeg er sikker på at jobben nå blir gjort skikkelig, for den slipejobben gjør jeg ikke igjen. Ikke nå iallefall.

Redigert av DelCasa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da har endelig propellen kommet tilbake fra Winrace - og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er stråååålende fornøyd med resultatet! Og prisen er vel verdt pengene!

Så, om noen fra Winrace er innom å leser her, så er det bare å ta av seg hatten!

Spesiell takk til verkstedet som hjalp meg med mutter til beste evne!

 

Propellen min er altså en MW 17x22R4. :smiley:

 

Avbalansering, oppretting av 3 blader (ikke sveiset) og pussing kom på 2.044,- inkl. frakt.

Redigert av DelCasa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...