Jump to content

Prosjekt: 86 fot bobåt

jva

Recommended Posts

Gratulerer med kjempeprosjekt :cheers:

Jeg la merke til annonsen for denne og reagerte på at der var totalt motorhavari uten noen mer begrunnelse. Hva består havariet i?

Vet om en 4 sylindret Callesen som står i noen og sytti fot matjord som muligens kan overtas for en fornuftig penge om det kunne være interressant. Hadde vært en flott motor i en sådan båt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Hei!

Så gøy å se at det finnes fler gale optimister her :) Det er bare å ta det bit for bit, en dag om gangen, så går det rolig framover. Holder selv på med et 47,5 fot prosjekt i ferrosement, skal bo i ho når jeg er ferdig. Har holdt på i 1 1/2 år nå, håper det varer lenge lenge til, for det er gøy, så gled deg!!! :flag:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Poenget var at baaten den staar i er i en slik forfatning at den neppe noen gang blir sjodyktig...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

"båten ligger rett ved askøybroen på godviksiden."

Ser den ligger der, ensom og tilsynelatende forlatt med fortøyning som skal ta imot bølgene.

Svinger litt bortom her når jeg er ute for å skifte vann under kjølen..

Noen fremgang :confused:

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Interessant prosjekt! Har du vurdert å beholde eksisterende elektromotor til fremdrift, og montere elektronisk turtallsregulering? I så fall kan du "permittere" eksisterende hovedmotor og generator, og benytte f. eks. to lydisolerte aggregater som strømkilde. Kan bli et særdeles spennende prosjekt!

Se forrige innlegg. Båten er for salg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...