Jump to content

Prosjekt: 86 fot bobåt

jva

Recommended Posts

alle dere som har tenkt å fortelle meg at det er alt for mye arbeid å at jeg bare burde gi opp no, kan bare la være. jeg har allerede hørt det 200 ganger før.

Jeg har altså gått til innkjøp av en 86 fot slepebåt som jeg skal ribbe ned til skroget å bygge meg en stor og romslig bobåt av. Alt skal vekk så er mye rimelige deler og ting tilsalgs hvis noen er innterisert. ALLE TIPS Å TRIKS TAES IMOT MED GLEDE. båten ligger rett ved askøybroen på godviksiden.

dette er gamle bilder fra forige eier. nye vil komme underveis.

P9170001.jpg

PB060100.jpg

PB060101.jpg

PB060105.jpg

Gratulerer med ny båt!! :flag:

Til dere andre: Er det noen som vet om det er "hull i gjerdet på Valen"???? :lol:

Skal bli spennende å se hvordan det går fremover...

Hvilket maskineri vil du sette inn?

Det som står der nå er vel diesel/elektrisk (med totalhavari?)....

Har du funnet en god vinterhavn til den?

Sjå der, ja! :) Lurte på kvifor Fox var kome nordover. Passerte deg på veg til slipp med POSEIDON laurdag for to veker sidan. Såg ut som det var folk ombord og styrte på med nokre fortøyningar. Trur kanskje eg må ta ein tur og kika på kva utstyr du har som du skal kvitta deg med om det er mogleg..?

Lukke til med prosjektet!

"Fast window went on reason"

Hei Jva

Dine mål er imponerende.

Jeg ser for meg en person som entener sprøyte gal eller en med mere innsikt og kunnskap, kapital og pågangsmot enn de fleste av oss.

Dette prosjektet er jeg noe misunneligt på, har mang en gang fantasert om noe slikt, men kun fantasert...

Ønsker deg all lykke og håper at du deler fremdriften med oss andre her inne .. :flag:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Gratulerer med et utrolig spennende prosjekt! Må si jeg blir en smule missunnelig når jeg ser bildene, kjenner det klør etter å gå i gang. På den andre siden har jeg vel mer enn nok med det jeg har.

Håper du legger ut bilder og beskrivelser etterhvert. Det blir spennende å se hvordan du vil gripe an utfordringene (som sikkert står i kø...) Ta gjerne med litt informasjon og priser på ting og tang også. Skulle likt å sett budsjettet for det prosjektet (for ikke å si regnskapet etterpå):

I påvente av svar fra eier kan jeg antyde at maskineriet ombord har vært ute av drift noen år ja... Såvidt jeg husker er det et diesel/elektrisk anlegg ombord. Var det Smith-Man??? på rundt 600hk.

Forrige eier slepte den da de i sin tid kjøpte den....

Den het vel tidligere Eide Fox og var søsterskip med Eide Rex, eller?

Litt info fra tugspotters:

17 juli 1957: “Ajax”, L. Smit & Co’s Internationale Sleepdienst Maatschappij N. V., Rotterdam.

1 maart 1972: “Ajax”, Smit Internationale Havensleepdienst B .V., Rotterdam.

24 april 1987: “Tott”, Oslo Slepebatrederi (Taubat), Oslo.

1988: “Eide Fox”, Eide Shipping, Bergen.

Redigert av Gudrun (see edit history)

Ja, det stemmer at den har diesel-elektrisk. Tyskerne var veldig langt kommet med slike anlegg i slepebåter og trålere på 1950 og -60-tallet. Dette var før halvlederteknikken og det var noen imponerende anlegg som ble laget!

Såvidt jeg husker fra salgsannonsene tok selger forbehold om å plukke ganske mye av dette anlegget for bruk som reservedeler på søsterskipet, som de fortsatt har i drift.

Uansett: et særdeles spennende prosjekt som følges med stor interesse!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg bare tar av meg hatten dette må jo være ett av årets største prosjekt om ikke det største :smiley:

skulle like og vist hva du regner med att dette vil koste ?

og om du har satt deg ett mål om når dette vil være nogelunde ferdig

for vi båteiere blir vel egentelig ferdige he he

igjen gratulerer så mye med ett kjempe prosjekt og lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...