Tugman Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Ja, taubåtgalninger finnes både her og der Og med så mange taubåter og galninger på ett sted skulle det vel være mulig å få dra med seg FOX til Havnedagene i Haugesund ?? Han trenger jo gjerne en maskin i skuten før han drar sørover, men kanskje vi kan håpe at han kommer til neste år? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Han trenger jo gjerne en maskin i skuten før han drar sørover, men kanskje vi kan håpe at han kommer til neste år? Han trenger vel ikke maskin i båten? Dere har jo taubåter nok med maskin i distriktet Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SveinHa Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Gratulerer med kjempeprosjekt Jeg la merke til annonsen for denne og reagerte på at der var totalt motorhavari uten noen mer begrunnelse. Hva består havariet i? Vet om en 4 sylindret Callesen som står i noen og sytti fot matjord som muligens kan overtas for en fornuftig penge om det kunne være interressant. Hadde vært en flott motor i en sådan båt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Danemann Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Hei! Så gøy å se at det finnes fler gale optimister her :) Det er bare å ta det bit for bit, en dag om gangen, så går det rolig framover. Holder selv på med et 47,5 fot prosjekt i ferrosement, skal bo i ho når jeg er ferdig. Har holdt på i 1 1/2 år nå, håper det varer lenge lenge til, for det er gøy, så gled deg!!! Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
jernia Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Danemann: Hvorfor i allverden deler du ikke dette prosjektet med oss? Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Han trenger vel ikke maskin i båten?Dere har jo taubåter nok med maskin i distriktet Ikke se på meg.. Jeg holder på å bytte maskin, men går alt etter planen er jeg ferdig i god tid til havnedagene Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 .......Vet om en 4 sylindret Callesen som står i noen og sytti fot matjord som muligens kan overtas for en fornuftig penge om det kunne være interressant. Hadde vært en flott motor i en sådan båt. Ja, det hadde vært motor i en slik båt; bare den lyden er jo som den reneste symfoni Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Danemann Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Jernia Jeg har prøvd å ta bilder, må ha årntli`kamera ellers blir det for kornete og utydelig. Bare å skrive blir for kjedelig, tror jeg... Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
jernia Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 (redigert) Si ikke det, med et slikt prosjekt tror jeg mange hadde vært takknemlig for mange ord og noen få bilder. Ikke fortell meg at du har telefon uten kamera(?) Dette er OT, selvfølgelig. Men Danemann du har å starte en prosjekttråd umiddelbart!!!! Redigert 21.Juli.2009 av jernia (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Poenget var at baaten den staar i er i en slik forfatning at den neppe noen gang blir sjodyktig... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
p-kaill Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Gratulerer med et kjempe-spennende prosjekt, det er godt å se at du ser muligheter enn bare problemer. Å eie en taubåt må være tøft...... Som kjent er mitt motto : Den siste tulling er ikke født Jeg vil følge med tråden din og ønsker deg lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
jva Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 trodde ikke det skulle bli så mye respons. jobber jevnt og trutt og tar mye bilder underveis. når jeg føler jeg har kommet ett stykke på vei skal jeg legge ut bilder og tekst. Sitér dette innlegget Link to post
jva Svart 23.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 ett lite spørsmål. noen som vet om slipp, tørrdokk eller kran som er stor nok for min båt her på vestlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 De kan nok ta opp båten din på Skjøndal, event ute på Hjelmås. Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Hei, hvordan går det med prosjektet ditt? Supert at du går i gang med noe slikt som dette! Kjenner til det at mange er negative angående kjøp av noe så omfattende, men hvorfor ikke kjøpe? Noen ganger må man bare slå til og følge magefølelsen Skal følge med på dette prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
jva Svart 24.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2009 går bra med båten. tunge løft å ting tar tid. men ser et lys i enden av tunellen. hvis noen har en høytrykksvasker med varmtvann liggende er jeg int i å kjøpe eller leie. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Vi ser gjerne for oss noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Har du fått gjort noe i båten i det siste? Håper du får lagt ut noen bilder, synest prosjektet ditt er veldig spennende! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Denne hadde jeg ikke sett før. Spennende prosjekt og oppdatering ønskes Har du ca tegninger på hvordan du ønsker den skal se ut når den er ferdig? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
mingebretsen Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Må bare si gratulerer med kjøp, og start av et slikt prosjekt! Bøyer meg i støvet av din stå på vilje Gleder meg til å se bilder og oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 (redigert) "båten ligger rett ved askøybroen på godviksiden." Ser den ligger der, ensom og tilsynelatende forlatt med fortøyning som skal ta imot bølgene. Svinger litt bortom her når jeg er ute for å skifte vann under kjølen.. Noen fremgang Redigert 16.November.2009 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
skrotrot Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Det blei nok i meste laget .fox.. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Interessant prosjekt! Har du vurdert å beholde eksisterende elektromotor til fremdrift, og montere elektronisk turtallsregulering? I så fall kan du "permittere" eksisterende hovedmotor og generator, og benytte f. eks. to lydisolerte aggregater som strømkilde. Kan bli et særdeles spennende prosjekt! Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Interessant prosjekt! Har du vurdert å beholde eksisterende elektromotor til fremdrift, og montere elektronisk turtallsregulering? I så fall kan du "permittere" eksisterende hovedmotor og generator, og benytte f. eks. to lydisolerte aggregater som strømkilde. Kan bli et særdeles spennende prosjekt! Se forrige innlegg. Båten er for salg. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Se forrige innlegg. Båten er for salg. Så trist å høre, men det er mye arbeid man skal legge i et slikt prosjekt. Så jeg skjønner han godt! Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.