Jump to content

Et trist endelikt


Suzuki

Recommended Posts

heisann

var nedom Initium i dag, og fixa litt saker og ting.

Når jeg skulle dra hjem, kom politiet tauende med denne.. Vet ikke hva som er bakgrunnen, men var kjipt å se den sånn. Lurer på om det ikke har vært en Saga 27 AC en gang i tiden.. ?

Sto en kar der som så rimelig slukøret ut, var det eieren mon tro...

 

Kjenner noen bakgrunnen til denne  ?

 

Bilde

Bilde

Bilde

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Lurer på om det ikke har vært en Saga 27 AC en gang i tiden.. ?

Trist syn, men noen Saga 27 er det ikke, Saga'n har ikke på langt nær så mange bordganger.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

dette hadde vært et spennende prosjeket! :headbang:

:sad:

Tror heller det hadde blitt et dyrt og ikke gjenomførbart prosjekt. Hvilke skader skroget har fått pga. brannen er ikke godt å si. Det beste er vel trolig å brenne opp resten også, hadde det ikke vært for all røyken og  avgassen.  

Link to post
Share on other sites

Jeg satt nattevakt i Frognerkilen natt til tirsdag for en uke siden. En stille og rolig natt inntil vi plutselig så svart røyk velte opp fra innerst i bukta ved Skarpsno. Vi varslet brannvesen (noe som noen andre allerede hadde gjort) og løp bort for å se om det trengtes assistanse, men det var mange nok folk som prøvde å slukke. Selv om brannvesen kom forholdsvis rask var det lite å gjøre og det var skremmende å se hvor godt plast brenner.... :sad:  

Det så ut som noen av båtene ved siden av også fikk skader - særlig en seilbåt som fikk ødelagt seil og tauverk. Trist syn var det i hvert fall.  :headbang:

Link to post
Share on other sites

Er ikke dette den snekka som brant i Frognerkilen før helgen tro? En eldre mann som skulle koke kaffe på et spritapparat og var skikkelig uheldig. Godt det endte med bare materielle skader.

Det er nok den båten ja. Lå kun noen få plasser bortenfor meg.  Bare "min" brygge, ligger det ca. 100 båter. Nabobrygga ligger tett inntil og har enda flere plasser. Med andre ord er det ikke få kubikk fuel innenfor et lite område. Hadde det vært en vindfull natt, kunne fort min og mange andres båtsesong vært over. Uansett er det viktigste at ingen kom til skade. Men det er skremmende å tenke på hva som kunne ha skjedd om væregudene hadde vært i mot oss.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Jeg har alltid undret meg over hvor det blir av slike båter.

Dette er jo et godt utgangspunkt for å lage seg en "slengebåt".

Bygge nytt overbygg i Divinycell etter eget hode.

Som nevnt tidligere tror jeg og dette er et håpløst prosjekt. Skroget har sikkert tatt skade av brannen og det er nok ikke noe å begynne på dette.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...