Pamdora Startet 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2009 Hei har nettopp kjøpt ny båt en saga 27 ac. i denne står det en motor som selger har oppgitt å være en peugeot 80 hk men jeg har ikke klart å finneut hvem som har marinisert den. Jeg har vært i kontakt med Sabb men de hadde ikke marinisert større motor enn 52 hk. er det noen her som kjenner igjen denne mariniseringen, eller vet mer om motoren? motor nr er P155 LU 110465 mvh Per A. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Sånn utifra bildet minner den på den som ble levert som 52hk. ..... Oljekjøler og Bowman veksler.... Bygget om 4-5 stk. på 80tallet fra Vetus sin marinisering... Varmevekslerne fikk vi den gangen fra Joros Diesel i Stavanger som var stor på import av mariniseringsdeler..... Euromarine v/Runar Svendsen i Stavanger selger Bowman marinisering.. Lagt til: Men ser at det er en annen oljekjøler enn den som vi fikk levert, da den var under oljefilteret.... Iflg. Lancing Marine sin katalog er den på mellom 50 og 70hp. 4000 omdr. på fullt.... http://www.lancingmarine.com/dieselmariniseprices0209.pdf Redigert 21.Juli.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallis Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 (redigert) Hei. Lyktes du med å finne brukermanual på denne motoren? Jeg har samme motor, men finner ingen manual. Min motor er det Volvo som har marinisert, og den er identisk med din på bildet. https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57806/peugeot.jpg Redigert 5.Januar.2015 av Hallis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallis Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57806/peugeot.jpg Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 (redigert) Denne motoren er vel egentlig basert på en Indenor blokk, som har blitt brukt av flere motor leverandører. Bla. Volvo Penta MD 21, som jeg kjenner litt til. De har rufsete rykte, men det er mest pga. dårlig kjølekapasitet kombinert med alu topp, gjerne montert i båter med drev. Min hadde gått drøye 2500 timer, og jeg var kjempe fornøyd. Dog var dette i seilbåt. Det viktige er å la den gå på tomgang til den har fått opp temperaturen, før den belastes, og tilsvarende - la den kjøle seg ned etter belastning før den stoppes. Jeg la inn rutine at jeg startet den og lot den gå på tomgang, mens jeg pakket kalesje og tok fortøyningene i rolig tempo, samt motsatt før stopp. Lykke til Fernanda Redigert 5.Januar.2015 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
TMe Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 En del av dette ser veldig hjemmegjort ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hallis Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 Det ble noe rot fra meg her nå.Men her kommer bildet. Beklager, men er fersk her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.