Jump to content

Peugeot xd2/3 hvem har marinisert den

Pamdora

Recommended Posts

Hei har nettopp kjøpt ny båt en saga 27 ac. i denne står det en motor som selger har oppgitt å være en peugeot 80 hk

men jeg har ikke klart å finneut hvem som har marinisert den. Jeg har vært i kontakt med Sabb men de hadde ikke marinisert større motor enn 52 hk. er det noen her som kjenner igjen denne mariniseringen, eller vet mer om motoren?

motor nr er P155 LU 110465

motor.jpg

mvh

Per A.

Sånn utifra bildet minner den på den som ble levert som 52hk. ..... Oljekjøler og Bowman veksler.... Bygget om 4-5 stk. på 80tallet fra Vetus sin marinisering...

Varmevekslerne fikk vi den gangen fra Joros Diesel i Stavanger som var stor på import av mariniseringsdeler.....

Euromarine v/Runar Svendsen i Stavanger selger Bowman marinisering..

Lagt til: Men ser at det er en annen oljekjøler enn den som vi fikk levert, da den var under oljefilteret....

Iflg. Lancing Marine sin katalog er den på mellom 50 og 70hp. 4000 omdr. på fullt....

http://www.lancingmarine.com/dieselmariniseprices0209.pdf

Redigert av Gudrun (see edit history)
  • 5 år senere...

Denne motoren er vel egentlig basert på en Indenor blokk, som har blitt brukt av flere motor leverandører.

Bla. Volvo Penta MD 21, som jeg kjenner litt til.

De har rufsete rykte, men det er mest pga. dårlig kjølekapasitet kombinert med alu topp, gjerne montert i båter med drev.

Min hadde gått drøye 2500 timer, og jeg var kjempe fornøyd. Dog var dette i seilbåt.

Det viktige er å la den gå på tomgang til den har fått opp temperaturen, før den belastes, og tilsvarende - la den kjøle seg ned etter belastning før den stoppes.

Jeg la inn rutine at jeg startet den og lot den gå på tomgang, mens jeg pakket kalesje og tok fortøyningene i rolig tempo, samt motsatt før stopp.

Lykke til

Fernanda

:flag:

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...