jumbo Startet 21.Juli.2009 Del på Facebook Startet 21.Juli.2009 De siste ukene har kveldene stort sett gått i garagen. men litt jobbing i båten har det blitt. Etter kraftig regnvære en av dagene oppdaget jeg et sted det lakk mellom skrog og overbygg, helt bak på styrbord side. Med motoren ute er dette stedet relativt lett tilgjengelig fra innsiden. og jeg lurer på jeg skal forsøke å tette med f.eks sica. Eller rett og slett støpe med glassfiber. Noen som har noen erfaringer eller kvalifiserte meninger? Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Oppdaget det samme på min båt. Men det er ikke bare i motorommet hos meg men et stykke fremover på styrbord side. Det jeg har gjort så langt er å tette på innsiden i motorrommet der jeg kommer til. Brukte et slags marine tetningsstoff. Det har ikke blitt 100% tett og det jeg nok må gjøre er å ta av fenderlisten og tette dette i fra utsiden. Spesielt på de stedene jeg ikke kommer til fra innsiden. Dette blir nok ikke gjort før jeg ta båten på land til høsten, så jeg får håpe på sol og tørrvært fremover Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Tetting fra innsiden er en helt normal fremgangsmåte, så lenge du kommer til og klarer å gjøre det skikkelig rent først. Det er faktisk ofte lettere å få det tett på denne måten, enn ved å demontere fenderlisten. Så prøv i alle fall, du gjør det garantert ikke verre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jumbo Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Takk for svar, da prøver jeg å tette fra innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 He He.. Måtte bare pelle av fenderlisten for å se. så her blir det nok grising med sica både fra innsiden og utsiden. Det var knekt av miter av toplcoaten flere steder under fenderlisten. og den virket ganske porøs. tanken min er nå å bruke en patron med sica på stykket fra Lanternen og bak til midten av båten. Når det regner kommer det ganske mye vann inn denne veien. Mer en jeg hadde trodd. (har alltid gitt skylden på kalesjen.) men nå mens båten har vert under pressenning med bare en åpning frem i baugen har det vert lettere å følge med vannet. Jeg har prøvd å få sica inn mellom skrog og overbygg. i tillegg dekker jeg hele kanten, og oppå der noe av topcoaten er borte. Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Nå har båten vert på sjøen noen uker. Jeg er imponert over hvor lite vann som kommer inn i båten nå i forhold til tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.