Jump to content

Har du testet din oppblåsbare vest


Enzo

Test den oppblåsbare vesten  

128 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Dette er nok noe som de fleste rett og slett ikke tenker over , folk bare henger på seg vesten og føler seg trygg uten å tenke videre på saken. Det kan være fatalt.

Prøv ihvertfall å blås den opp manuelt for å sjekke at det ikke er hull i den ihvertfall da kan man i verste fall bruke den manuelt om man havner i vannet og ikke er bevisstløs

Link to post
Share on other sites

Oppblåsbar vest, nei takk !

 

Har nemlig sånne på jobben og selv med 3 måneders ettersyns-intervaller har vi betydelig prosent feilfunksjon... Og dette er rådyre, proffe vester.

 

Vi hadde et uhell hvor tilsvarende utstyr ble brukt (ikke vester, men lik teknologi) for et par år siden. Der virket en av fire !

 

Jeg er ikke medlem i klubben av de som synes det er helt greit om fallskjermen ikke funker; det er jo bare å levere den tilbake på lageret og få ut en ny :nonod:

Redigert av Seilersnobben (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ville tatt ein sjekk til: denne gang med belgen i ein stamp for å leite etter lekasje.

Om du ikkje finn lekasjer, så godkjent...

For varm luft frå lungene dine kan krympe litt...

 

Men greier du å anslå hvor mange prosent luft som var igjenn da? Snakker vi om 50 eller 90% liksom?

Link to post
Share on other sites

Oppdatering. Etter 15 timer.

Vesten var blitt ganske slapp, men ikke mer enn et par blås i fyllerøret var alt som trengtes.

 

Godkjent Ja eller Nei?

 

Etter 15 timer i 16graders vann er jeg såpass død at hvor høyt jeg flyter i vannet blir mere av akademisk interesse, så ja godkjent, etter mitt syn for. Hvis det kun er et par blås som må til for at den skal være helt full så ville du nok flyte uten å ha blåst også vil jeg tro.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

.... men de burde ikke være godkjent som "flyteplagg" etter lovverket.

Ryanair melder nå at pga at alle stuerom og toaletter er fulle av redningsvester blir det nå kun anledning til å ha med lommebok og pose til "nødvendige ærend" som håndbagasje.

Spøk tilside. Samtlige flyselskaper som er pålagt å ha med redningsvester benytter seg av oppblåsbare vester. Forsvarets flybesetningsmedlemmer benytter oppblåsbare vester. Hva er det du har oppfattet som de ikke har fått med seg?

 

..

Jeg bruker sertifiserte dobbeltkammervester på jobb.

...

Sjansen for at den ikke virker er en sjanse jeg ikke vil ta.

 

Kan du utdype dette?

 

 

Mine vester blir tetthetskontrollert før hver sesong, og har også testet at de virker i vannet. Godt for magefølelsen for brukerne.

Link to post
Share on other sites

Etter 15 timer i 16graders vann er jeg såpass død at hvor høyt jeg flyter i vannet blir mere av akademisk interesse, så ja godkjent, etter mitt syn for.

En redningsvest utsettes for helt andre belastninger når den skal holde et menneske flytende i sjøen enn alene i en sofa på gjesterommet. Denne vesten lekker, jeg hadde aldri stolt på den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...