Fru Jacobsen Startet 21.Juli.2009 Del på Facebook Startet 21.Juli.2009 http://seatronic.no/toaletter-toalett-vaku...-standard-p-525, Om dette virker som et vanlig vakumtoalett hadde det vært et bra alternativ til el-toalett kanskje Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
jernia Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Når du spør etter "erfaringer" håper jeg ikke svarinnleggene kommer med for mye bilder.... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 He he nei tenkte vel ikke en så nøye beskrivelse av hendelsesforløpet, men her må jo vakumpumpa sitte i nederste sokkelen så spørsmålet er om denne kan være stor nok til å sende godvarene helt fram til septiktanken. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SveinHa Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Har ikke vært borti de der men det er vel et nokså standard el-kvern toalett som suger vannet inn i stedet for å pumpe inn. Pumpe/kvern pumper både luft og godsakene ut og med tett lokk (med pakning) blir der vakuum nok i bollen til å suge inn vann. Selv har jeg dumpet er par vakuumtoalett til fordel for Jabsco Quiet-Flush og er strålende fornøyd med disse. Det må dog sies at vakuumtoalettene mine var både gamle og utslitte og Jabscoene koster dobbelt så mye som Seatronic sine i utlandet (og dobbelt så mye som det igjen i Norge) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
logget av Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Min erfaring er at vacuumtoaletter er best, forutsatt at kvaliteten og konstruksjonen er bra. Dessverre spares det ofte og da blir vel alle toalettsystemer fort et mareritt. Et ordentlig vacuum toalett virker uten en eneste forstoppelse i 20 år, men ikke med ei pumpe til 2000 kr. Et vanlig problem i enkelte installasjoner er at volumet på sugesiden er for lite med det resultat at installasjonen blir en mellomting som ikke virker. Husk at toaletter det vises til bare er selve potta, og det er normalt ikke doringen som skaper problemene i et toalettsystem. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Før jeg skiftet ut mine sjekket jeg opp skikkelige vakuumtoaletter men de krever en del plass og en snakker om kostnader i multi-titusen-klassen Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jernia Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Jets f.eks.? Sikkert råbra, men til hvilken pris? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Jets f.eks.? ...kostnader i multi-titusen-klassen Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jernia Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Det er jo nesten synd å møkke til så kostbart utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Alt er relativt. For ca 2500$+frakt og moms har en stort sett alt. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Gjorde som SveinHa; kjøpte to quiet-flush fra Jabsco, hadde det i den forrige båten også og de er nok de beste og mest stillegående Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.