Eikes Startet 21.Juli.2009 Del på Facebook Startet 21.Juli.2009 (redigert) Hei, Jeg skal nå ned å ta siste sjekk av båten jeg trolig kjøper til helgen. (Tidligere) eier har fått en liten bulk i propellen, og skal da ordne ny før overtakelse. Jeg har fått han til å legge i ekstra for en stål propell, men trenger da hjelp til å velge hvilken som passer best. Båten det er snakk om er en Crownline 180BR 2005 modell, med Mercruiser sin 3,0 135hester. Formålet må vel være å bedre toppfart og eventuelt drivstoffbruket. Hva tror dere er det beste valget, og hvilke endringer vil dette gi? Turtall og hva som er original propell vet jeg ikke. Det er vel Alpha 1 drevet som sitter her. PS: Jeg har sett på utallige diskusjoner om propellvalget på forumet, men fant ingenting som passet meg helt. Så tenkte det var greit å åpne en ny tråd siden det var så aktuelt for meg nå. Redigert 21.Juli.2009 av Eikes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Eg trur det beste valget er en alupropell. Å anbefale en stålpropell ute å ha det minste data på dagens oppsett er ikkje så godt uten man har akkurat samme oppsett som du. Du kan evt prøve mercurys prop selector http://appcenter.mercurymarine.com/propSelector/home.do Sitér dette innlegget Link to post
Eikes Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Jeg skal se om jeg finner litt mer info om dette nå. Takk for linken, den var veldig nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.