Jump to content

Barn savnet i båtbrann


logget av

Recommended Posts

uff, jeg får helt vondt når jeg leser slikt.. Enda en grunn til å være super på-passelig når man har med små på turer osv.

Håper barnet hadde kommet seg ut og var et annet sted å lekte i stedenfor.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nyhetskanalen på TV2 opplyser nå at den tre år gamle savnede gutten er funnet omkommet i båtvraket.

Det er alltid tragisk når barn er involvert i ulykker som dette, og tankene går til familien som må finne styrke for å bearbeide sorgen. Håper de har gode venner og familie rundt seg i denne tunge tiden.

Link to post
Share on other sites

Uff.. trist.. Super tragiskt.. føler virkelig med de pårørende og etterlatte her..

 

Men Lars H. Hvem har ikke gjort det en eller annen gang?

jeg vet at vi har sittet på brygga eller fjellet mens 2/3 åringen vår har ligget i senga å sovet i båten.

Men jeg trekker alltid ut strøm kontakter osv.

 

Håper brann-årsaken blir funnet ut og lagt ut slik at vi andre kan være obs og unngå lignende opplevelse.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Men Lars H. Hvem har ikke gjort det en eller annen gang?

Nå har ikke jeg barn selv, men å gå ifra et barn på 3 år i en båt uten øyekontakt, er jeg ganske så sikker på at jeg ikke hadde gjort. Men all medfølelse går uansett til foreldrene dersom noen skulle være i tvil om det. Dette må vel være noe av det verste foreldre kan oppleve.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er lett å være etterpåklok men jeg er litt enig med Lars. Et barn i den alderen har ikke erfaring nok til å gjøre det som er riktig i en slik situasjon. Men nå har foreldrene det vanskelig nok og jeg håper de ikke blir tynget med for mye skyldfølelse i tiden som kommer.

 

Gi dem styrke til å komme gjennom en vanskeig tid hvor livet kan virke meningsløst.

Link to post
Share on other sites

Da er vi enige Lars, Uten øyekontakt har vi nok aldri gjort, vi er ikke lengre unna enn at vi nesten kan ta på båten. Men her vet vi ikke om foreldrene satt på brygga med båten i øyesyn, og at flammene kom så raskt at de ikke rakk å gjøre noe.

Glad jeg har røykvarsler i båten, med en slik så får en kanskje noen sekunder ekstra å reagere på som forhåpentligvis vil gi et bedre utfall enn denne hendelsen.

 

Noen som ser hva slags båt dette kan ha vært ut fra skrog designet på bildene?

 

Ole Petter:

Her er det nok ingen som har gjort noe som helst galt, og det er nok ingen som kan klandres, bare en tragisk ulykke med tragisk utfall.

Et barn som ligger å sover i cabinen er jo helt normalt og skjer daglig i mange båter rundt langs kysten.

At foreldre også befinner seg på brygga samtidig som de små har en liten "dupp" i båten skjer nok også ofte.

La i hvertfall merke til flere slike tilfeller i sommer på turen.

 

Som forelder til en kommende 4-åring og straks en nyfødt (rett rundt hjørne), så føler jeg virkelig med dem.

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

For å unngå misforståelser så vil jeg bare kommentere er jeg enig med deg Ulv 1, vi kan aldri gardere oss 100 % mot uhell. Vi har alle gjort ting i livet som kunne fått tragiske utfall og Lars sin kommentar har vi bare godt av å bli minnet på.

 

Men når uhellet først er et faktum så mener jeg at vi må tenke på familien som går gjennom en vanskelig tid, og så kan vi heller minne hverandre på å tenke generell sikkerhet i en annen tråd.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som jeg har skrevet før: Er det ikke meningen at foreldre skal overleve sine barn.. Som 4 barns far kan jeg ikke tenke på noe som kan gjøre mer vondt en å miste et barn. Min aller dypeste medfølelse til foreldrene.

 

Mvh

Pjolter med klump i halsen

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Livet blir aldri det samme for de etterlatte. Man han miste huset,armer og ben,men et barn er det verste som kan skje!! Har selv en sønn på 4 år som er en pest og plage enkelte ganger.men hadde jeg mistet han hadde jeg neppe holdt ut et sekund.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Helt forferdelig, håper den stakkars familien har ett stort nettverk som kan hjelpe. Ser på nyhetene at det spekuleres fra politiet i en teori. Gutten hadde vist stor interresse for en gasslighter dagen før, kan være det som er det tragiske som startet brannen.

 

Er nesten så BP kunne sendt en kondolanse, men vet ikke om det er tradisjon for slike innsamlinger. Kun en tanke.

Link to post
Share on other sites

Vi er stadig på fjellet, foran båten og griller på kveldene , mens jentungen sover. Godt å få en time eller to med fruen etter lang dag.

 

Når jeg hørte dette ,gikk jeg rett i butikk hylla og hentet meg en røykvarsler som skal monteres med engang vi kommer i båten. Dette er noe vi har snakket om hver helg siden mai men som vi aldri har fått gjort. Babycallen testet vi forrige gang og den går 400 mtr, nye batterier og test hver kveld.

 

Kjente jeg ble helt kvalm innimeg når jeg hørte om dette. Dette må jo være det værste man kan oppleve. Skyldfølese og tenkemåte som : hadde jeg bare.... og ikke jeg hadde gjort det osv...

 

Prøv nå snille kjære baatplassen medlemmer og ha en folkelig tone i denne tråden.

 

Kondolanser går til pårørende og familie.

Redigert av Anders Haaby (see edit history)
Link to post
Share on other sites

veldig trist - men jeg reagerte når det ble skrevet : så 3 åring rundt båten 40-45 min før brannen?????????

dvs????? barnet har vært heeeeeeeeeeelt alene i og rundt båten så lenge?????

grusomt - tragisk

vi også har vært på land/brygge men aldri mere en noen få meter unna

røyk og gassvarsler har vært en selfølge + stort brannslokkingsapp. ved senga for å rydde vei/slukke-

uten å dømme eller synse......

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...