Birchwood 320 Startet 22.Juli.2009 Del på Facebook Startet 22.Juli.2009 Eg måler etter et døgn forbruk 25.5 volt på 24 volt banken min. Er den tom når den er 24 volt eller?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjord24 Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Blir det samme som på 12V men gang med 2. Dvs full ladet batteri er 2 x 13.8V = 27.6V (Normalt er vel rundt 13V x 2) Og avhengig av type og hvor fort batteri blir ladet opp igjen bør det vel ikke under 2 x 10.5V = 21V Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joerg Becker Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Og avhengig av type og hvor fort batteri blir ladet opp igjen bør det vel ikke under 2 x 10.5V = 21V ... , Tilatter meg å tilføye: ...men det gjelder bare for momentant belastning. Ellers får vanlige batterier (f.eks. alle bly-syre og Gel) værige skader med det. Slike batterier skal helst ikke utlades til mindre enn 12,4V (24,8V). Husk: Sakte utlading er verre enn kraftig utlading som trekker batteriet ned for bare kort tid. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Det høres jo høgt ut. Mente å ha lest at 11.5 var nedre grense men spør for sikkerhets skyld. 24,8 er notert. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Joerg Becker Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Ja, det er ikke mye man ha å gå på. Forskjellen er - grense for utlading uten belastning av neste ladesyklus (ikke noe skade) - grense for utlading, med neste syklus (ikke noe skade, men en livssyklus mindre) - grense for utlading det batteriet fås -varig skade- Det blir "gjerne forvekslet". Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.