Jump to content

Tips om Nidelv 320


Kaptein Nemo

Recommended Posts

Jeg har sett litt på denne båten:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17982040

på nettbildene ser den godt holdt ut.

Vi er en familie på 2 voksne og ett barn på 11 som ønsker en båt til helgeturer og ferieturer.

I ferien vil vi farte fra Bergen til Kristiansand.

 

Er båten riktig priset? Den ble lagt ut for salg i april til 1290000. Selv om prisen er redusert med 90000 er den ikke solgt?

Er det ulempe med hardtopp?

Jeg lurer på om båten kanskje blir vanskelig å selge om 2 til 4 år siden den da begynner å bli noe gammel.

Er det noen som kan tipse meg om svakheter med motoren som er en Yanmar 6lya-stp 340hk.

Jeg har lest at det er problemer med dysene og at den soter ganske mye.

Er 1150 timer mye for en slik motor?

 

Alle tips angående båt eller motor mottas med stor takk :flag:

Link to post
Share on other sites

Skulle jeg hatt "åpen" båt hadde denne typen vært et av alternativene. Hardtop bør gå greit, så lenge du har skikkelige luker og evt. kan sitte på taket og styre med beina på godværsdager. Timene på motoren skal ikke være mye, og etter det jeg kjenner til er vel dette gode motorer. Sotingen er vel også avhengig av hvordan eksosutslippet er lagt opp. Forøvrig synes jeg prisen er noe i overkant i dagens marked, bør vel kanskje ned mot 1,1 og deromkring. Sjekk også ut Skilsøs tilsvarende/liknende båt, sist jeg sjekket lå det en del av de på finn.no.

 

Lykke til med båtjakten!

Redigert av BårdK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har selv sett litt på disse båtene og har sansen for dem.

Nå er ikke Nidelv mest kjent for båter i denne størrelsen men kvaliteten er nok bra for det.

Skroget er samme som på 925 Riviera så kvaliteten på dette skulle være den beste, 925 Riviera er igjen basert Hui 900. Litt mer om dette her: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...8c?OpenDocument

 

Mener forøvrig at jeg så denne annonsen alt i fjor høst.

Selv kom jeg aldri så langt at jeg var å prøvekjørte denne båt typen så jeg har ingen brukserfaring med dem, men her finner du en test: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...ca?OpenDocument

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg får ikke svart på im fra mobilen så jeg svarer deg her :-) vi på mye på 320 for noen år siden og vi ble aldri fortrolige med båten. Vi synes ikke løsningene i Nidelv sine større båter fungerer godt i praktisk bruk. Med hard top får du en mer allværs båt men dét blir mer motor støy. Desverre tror jeg det er en grunn til at 320 er står lenge på finn. Jeg oppfatter båten som ikke den mest kurante.

Link to post
Share on other sites

:flag::flag::flag:

Etter 2 prøveturer er rederinnen og rederen snart klar for å flytte inn i en Nidelv 320 Cruiser.

Det blir deilig å kunne stå oppreist i båten. Vår Nidelv 690 blir innbytte. 690'en er en super båt men den er litt for lav dersom man er over 180 cm.

Nå ser vi fra til en ferieuke i august i ny farkost.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...