Jump to content

Diesel priser i Sverige


t&k

Recommended Posts

Vi nærmer oss vår andre båt ferie i sommer. Vi lurer på om å kjøre nedover svenske kysten denne gangen. Vi har to barn på 2 og 4 år. Har noen råd til oss om hvor vi bør reise? Om været fortsetter slik trenger vi å være noen steder som barna ikke kjeder vettet av seg. Blir fort trangt i en Scand Baltic i regnevær :crazy:

Lønner det seg å fylle disel før vi forlater norge ( usikker på hva diselen koster i Sverige og om den er avgiftsfri? )

 

Ønsker dere fortsatt en fin båtsesong :flag:

Link to post
Share on other sites

[quote name='t&k' date='22.07.09 :

Lønner det seg å fylle disel før vi forlater norge ( usikker på hva diselen koster i Sverige og om den er avgiftsfri? )

 

Ønsker dere fortsatt en fin båtsesong :flag:

Hei! Jeg har ikke verdens største motor en MD21 Men har 200 l dieseltank. Jeg fyller på noen kanner på Statoil og holder tankene fulle til neste tur. Sist betalte jeg kr. 7,31 for avgiftsfri Vet ikke hva det koster på marinaer langs oslofj. God ferie :flag:

Link to post
Share on other sites

Vi fylte på Herføl marina like før grensa da vi kom over fra Verdens Ende for ca 4 uker siden. (NOK 8,70 pr.l.)

Så bare en gang på prisen i Sverige, og det var på Malmøn utenfor Smøgen, der kostet det SEK 13,95 pr. l.

Det var ikke mye regn når vi var der, men vi hadde stopp i Strømstad, på Koster, Grebbestad, Smøgen og Malmøn.

Dette var plasser hvor det er muligheter til å finne på noe.

 

God tur. :smiley:

Link to post
Share on other sites

som skrevet i en annen tråd: Källö-Knippla, avgiftsfri (grønn) diesel ca 11.95 SEK dvs ca 10 NOK pr liter. Men det er et stykke dit fra Hvaler. Midt mellom Marstrand og Göteborg.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...