Jump to content

Anbefaling til båthenger for gummibåt - ikke rib


bjornas

Recommended Posts

Hei, trenger desparat råd fra mer erfarne her.

 

Kjøpte en Zodiac FC 530 brukt av Force'n, som jeg nødig har lyst til å selge. Men å skaffe en egnet henger til den viser seg å være vrient... Det er jo snakk om en ganske stor båt - og den har altså ikke noe plastskrog under.

 

jeg leide en Gaupen-henger - men den var litt ugunstig pga plastruller som egentlig ikke ga noen god støtte for båten - den endte med å hvile på plastskjermene, som ble ødelagt...

 

Så kjøpte jeg en HSS-henger, forsynt med meier spesielt for rene gummibåter - men den er for liten (for kort) for mine formål... (Har im muligheten til å levere den tilbake og få pengene igjen.)

 

Nå er jeg usikker på hvilke muligheter jeg har igjen. Det er viktig at hengeren kan gi støtte UNDER PONTONGENE, og bakerst ved motoren.

 

Jeg er svært takknemlig for tips, for jeg har ikke råd til å gjøre flere feil...

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Anbefaling til båthenger for GUMMIbåt - IKKE RIB . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

 

Se også ny meningsmåling om moderasjon av titler.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en Zodiac FC 530 brukt av Force'n, som jeg nødig har lyst til å selge.....

Det er jo snakk om en ganske stor båt - og den har altså ikke noe plastskrog under.....

Det er viktig at hengeren kan gi støtte UNDER PONTONGENE, og bakerst ved motoren.....

Kan du legge inn et bilde av båten, gjerne av undersiden?

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Har ikke bilder for hånden, og tror uansett denne er bedre: http://www.zodiacmilpro.com/tds/inflatables/FC530LSRF.pdf.

 

Jeg har målt avstanden senter/senter til pontongene til å være ca 165 cm. Det betyr vel at avstanden mellom støtterullene bør være ca det. Ser i øyeblikket på noen løsninger fra Brenderup som tar i utgangspunkt i at man "rigger ut" støtterullene noe.

 

Men jeg er fremdeles takknemlig for tips!!!

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Illustrasjonsbildet er hentet fra Jula.

Rullene finnes også hos Clas Ohlson og Biltema.

Det er trolig at akkurat disse rullene vil kunne få problemer med saltvann etterhvert, men det finnes sikkert tilsvarende produkter å få kjøpt som er beregnet på bruk f.eks i fiskebåter.

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...