Jump to content

Hvordan avgjøre om det er sjøvann eller regnvann ?


husøy

Recommended Posts

Stikk en finger nedi og smak på den, men det skal være ganske rent der vannet samler seg om du skal klare å skille ferskt og salt. Er det litt forurenset av diesel eller olje eller annet, så tar forurensninga snart over smaksorganene slik at det blir vanskelig å skille. Dette vet jeg av erfaring.

 

I et tilfelle brukte jeg et konsentrert fargestoff i pulverform, som profesjonelle bruker, for å lokalisere lekasje...

Link to post
Share on other sites

Det er et fargepulver som er uhyre kraftig. Kommunale etater bruker det for å se hvor det blir av vannet i f.eks vannkummer. Det er så kraftig at en teskje i kummen er nok, det kan farge en liten elv.

Tror det kan skaffes både hos VVS-grosister og velutstyrte farvehandlere.

 

Jeg hadde problemer med å se hvor det ble av vannet da jeg hadde lekasje på drikkevannet i båten. Ved å ha en knivsådd pulver i vannet kunne jeg følge det fra rom til rom i bunnen av båten. Meget nyttig til sitt bruk...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...