Jump to content

Vetus som stopper.


Link

Recommended Posts

Hei godt folk.

Har en vetus motor som stopper med jevne mellomrom.

Den starter lett og går fint. Kan kjøre 3 -4 timer så stopper den, må da startes 3-4 ganger før den går skikkelig igjen.

Har gått tom for idèer om hva problemet kan være nå, noen som kan hjelpe??

Tidligere GABBA 2

Link to post
Share on other sites

lufter ofte for å sjekke for luft å finner ikke noe, har bytta diesel slange fra tank til fødepumpe, bytta koplinger fra tank for et par dager siden, da skyllte jeg også igjennom tanken. den drenerer jeg forsåvidt hver gang jeg skal ut for å sjekke etter vann. filter er også sjekket.

Ja dette er irriterende, får har lyst å prøve på en litt lang tur, men denne stoppingen setter en stopper for det....

Tidligere GABBA 2

Link to post
Share on other sites

Normalt sett ville den det ja. Men med mindre motoren har et kjøleproblem og derfor varmskjærer seg etter en tids bruk, er det egentlig ikke så mye annet enn luft som kan stanse den.

 

En siste mulighet kan være slappe ventiler i matepumpen. Men da er det i så fall litt rart at den går fint de tre-fire første timene...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har ikke sil i tanken, har nå sjekka rubb å stubb igjen men finner ikke noe, desverre åpna himmelen seg her nå så da får det bli prøve tur i morgen...

har bytta noen kopperpakninger her å der så får en se om det hjelper...

takker for alle svar!

Tidligere GABBA 2

Link to post
Share on other sites

Da har helgen gått med til prøving å feiling, å har funnet ut noe, for i dag har den stoppet endel. å dette skjer rundt 2000 o/min. kan kjøre full gass og tomgang men altså rundt 1900 - 2200 skjer det ettelleranna....

Noen som kan komme med gode råd hvorfor dette skjer???

Tidligere GABBA 2

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...