Jump to content

hvor lenge skal plattgatteren min trutne

tidlibom

Recommended Posts

trekker inn under 0.25 ltr i minuttet. tror det kommer fra bunnstokken. har en plattgatter på 33 fot. Tips*?

Lurer også på om det finnes noen lure tips på hvordan få tettet dekket best mulig? hatt sika på i natene men vannet trenger seg imellom :(

finnes kansje en meget tykk lakk eller lignende jeg kan bruke?

setter dekket inn i balsamterpentin og linolje før lakk- var planen.

???

kjøpt et kjempeprojekt uten å kunne noe om trebåt i det hele tatt ;)

Her stoler jeg på dere :)

3-5 dager burde vel normalt holde for å få den tett. Hvor lenge har den ligget nå?

Angående natingen så er det beste å skifte ut natingen med ny skikkelig natemasse. Vanlig Sika blir litt hard, og sprekker derfor lett opp igjen. Mulig du kunne fått det tett medå belegge det med Coelan, en litt gummiaktig lakk som følger treets bevegelser bra. Men den er dyr da, tror den ligger rundt tusenlappen for literen. Fordelen er at den holder lenge, jeg kjenner en som behandlet hele overbygget på trebåten med Coelan for 6-8 år siden og den er fortsatt tett og ganske pen i treverket.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det mest effektive er visstnok en Fein Multimaster med natekniv, men denne er dyr hvis du ikke allerede har den. Det billigere alternativet er å skrape medet skarpslipt skrujern/hoggjern, dette er billig men tar tid og krefter. Men sånn er det bare med trebåt, de gode løsningene er som regel tunge og tidkrevende. Men de fleste som kjøper trebåt gjør det fordi de synes det er koselig å holde på med denslags da, så da er det vel greit...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...