Jump to content

Blandebatteri fra Biltema?


Dassic

Recommended Posts

Har fått installert varmtvannstank fra Isotemp, og holder på å strekke slanger (5/8"). Skal nå kjøpe et blandebatteri til pentry og et til vask på toalett. Noen som har erfaring med Biltemas blandebatterier i båt? De minste ser størrelsesmessig like ut til de som selges på Maritim, men prisen er selvsagt det halve. Biltema er jo kjent for å lage sine egne standarder, så det blir kanskje problemer med dimmensjoner på tilkoblinger?

 

Skal også ha dusj på badeplattformen, men har ikke klart å bestemme meg noen løsning der enda. Lurer på om det beste kanskje er å bruke et vanlig dusjbatteri a'la Maritim (http://www.maritim.no/ontime_product.asp?dept_id=010123000000&sku=5390-00&id=2OAIXLFKIIU4W80900&back=0&backparam=002002040) og bare ta med seg dusjhode m/slange ut på plattformen når det blir aktuelt å vaske legemet. Blandebatteriet blir da montert utenpåliggende, så estetisk sett er det kanskje ikke optimalt. Ved innfelte løsninger ser jeg for meg at det blir lite pent på "innsiden" (dvs. toalettet, i mitt tilfelle).

Link to post
Share on other sites

Vet ikke noe om disse batteriene men under resturering av en hytte kjøpte byggherren selv armatur på europris med det resultat at rørleggerern nektet å montere det da han anså godstykkelsen for liten.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kjøpte selv blandebatteri på europris,det fungerer utmerket til mitt forbruk.(199kr)

Så har du lite behov for at alt skal være av kjent merke,så hadde jeg anbefalt å kjøpe derfra.

Går det dukken er det jo bare å kjøpe et nytt,når prisen er som den er...

mvh

Frank v.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte selv blandebatteri på europris,det fungerer utmerket til mitt forbruk.(199kr)

Så har du lite behov for at alt skal være av kjent merke,så hadde jeg anbefalt å kjøpe derfra.

Går det dukken er det jo bare å kjøpe et nytt,når prisen er som den er...

mvh

Frank v.

Jeg tenkte meg nok ikke godt nok om før jeg svatrte. Trykket i en bår vil vel være bra mindre en på land. Poenget til rørleggeren var at han ikke kunne garantere noen holdbarhet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

IKEA, Biltema og andre "lavprisleverandører" leverer KUN armaturer som er CE merket. De er derfor ansvarlige for at de holder en minstekvalitet. De vil være erstatningsansvarlige om armaturene går i stykker, og sender vann utover hele huset. Dette vil bli store beløp.

 

Så til saken: hvor mange har hørt om havarier på armatur fra Biltema som har ført til vannskader ??

 

 

 

 

Ingen ?? Snodig ettersom de er så " dårlige" skulle man tro at det var lassevis av eksempler..

 

Ante meg det ja, Poseidons forklaring er nok den rette, bortsett fra % satsen i avanse. Sjekke for morro skyld hva delene til badet mitt kom på når elektrikeren var hos meg ( ikke for å henge ut noen. ) Fakturert pris var 3 x katalogpris hos Clas Ohlson på AKKURAT DE SAMME ELKO delene. Så håndtverkere henter nok litt deler også..., samtidig som der er greit at de har alt i bilen. Men "servicebil" var oppført med egen linje på fakturaen med kr 250,-, i tillegg til timeprisen på et respektabelt beløp pr time...

 

Suzuki  - som tror masse "fagfolk" snakker tullball.... ( erter vel på meg halve forumet nå .. )

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Fikk en rørleggerkammerat av meg til å montere en armatur fra Europris for et par år siden. Han sa at godset i de medfølgende rørene som går opp til selve armaturen var tynnt, men i og med at disse sto fast så ville det ikke være noen fare for lekasje. Han gjenget i allefall opp rørene på armaturen uten noen form for problem. Kvalitaten på armaturen mente han var helt ok, det er også min erfaring...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Her nere i Göteborg med omnejd har ett antal store utländske byggvaruhuskedjor startet

som säljer billigt!

 

Bauhaus, K-Rauta,Hornbach mfl

 

Kjöpte Termostat-Duschblander til båten, samme typ som man har hjemme

 

         299 SEK   :lol:  

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

... eller at han ikke fikk anledning til å legge på sine vanlige 100% på materiellet han leverer .....  :flag::eek:

 

mvh

Poseidon

(m/ selvmontert IKEA-armatur ombord...)

Denne rørleggeren krevde ikke å levere selv, faktisk leverte Byggmakker armaturet. LEGGEREN VILLE BARE GARDERE SEG OM AT DET BLE RIKTIG KVALITET. :flag:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...