Seaeagle Startet 23.Juli.2009 Del på Facebook Startet 23.Juli.2009 Hei, Har noen tips om plasser i Hvaler som er fine å padle til med havkajakk? Jeg foretrekker øde, naturskjønne øyer hvor det er lite med folk, det finns kanskje ikke.... men det finnes kanskje noen perler hvor det er vanskelig å legge til så sant man ikke har havkajakk Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Det heter PÅ hvaler.... eneste tipset jeg har, men det er til gjengjeld godt Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sneila Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Mange fine steder på Hvaler, selv om det nok ikke er så mange av de som er folketomme. Et forslag kan jo være å legge ut kajakken ved Havtunet rett etter den gamle bommen. Padle gjennom Skjeldsbusundet. Er det stille kan du gå ut til Akerøya, og padle rundt den. Derfra kan du gå langs vestsiden av vesterøya. Mange fine viker der. Kuvaugen, Guttormsvaugen, Papper. Er også mulig på en fin dag å gå til Søster, men for meg som ikke er noen padler virker det kanskje litt langt. Fra papper går du videre inn mellom Alholmene, fredagshølet og videre langs nordsiden av vesterøya. Da ender du opp på andre siden av veien der du parkerte for å sette ut kajakken. En lang tur, men sikkert fin om du har armer til det. Ellers er det jo fint i området rundt Skjærhalden. Legg ut kajakken der og gå til Herføl. Padle rundt denne, og videre til Lauer. Gå så inn ved Homlungen fyr og tilbake til Skjærhalden. Sitér dette innlegget Link to post
Seaeagle Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Det høres ut som et bra reiseforslag, skal skaffe til veie kart og sjekke avstander:) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 24.Juli.2009 Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Du kan jo også ta kontakt med kajakkentusiasten på Skjærhallen. Der har de god oversikt over mulighetene heromkring! Jeg padler ikke sjøl, men har noen kolleger som gjør det her i farvannene rundt Kirkeøya. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Seaeagle Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 24.Juli.2009 Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Hei hiver meg på med Nordre Sandøy, Makø og Romsundet, Holtekilen. Tordenskioldbukta og mange andre fine plasser øst på Hvaler. Nydelig for padlere Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.