Jon_R Startet 22.Juni.2004 Del på Facebook Startet 22.Juni.2004 Noen gode tips om hvilket brensel jeg bør bruke i sprit-fyrt kokeapparat - billig og som ikke soter. Jeg har tidligere fått tak i billig Blåtind rensevæske, helt perfekt, men er godt tom. Er det noen andre hete tips?? Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 jeg har hørt at du kan bruke rødsprit og blande det ut med vann. mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
bbergs Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Hvilket apparat er det du har ? hvis ditt apparat kan bruke FIN FYR det er rødsprit som er renset og ikke soter . dette er å få kjøpt på de fleste båtutstyrforretninger . Personlig så kjøpte jeg dette hos maxbo holmen som er min nermeste butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Båtutstyrbutikken i Strømstad har slik brennsel på kanner billig, og den soter ikke heller. Mener å huske at den heter etanol, men jeg synes det lukter ille av dette her uansett, men det kan jo være at det kommer av at det har blitt benyttet rødsprit i aparatet tidligere. Svenskene har også denne Origonol som skal være veldig fin, men den er ikke godkjent for salg i Noreg tror jeg, mulig den er for ren og kan drikkes Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
OT-flyktning Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Mener å vite at Origonol er en blanding av etanol (alkohol ) og metanol. Dette fører til mindre soting. Blander du ut med vann får du vel også mindre soting, men brenneren varmer enda dårligere. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Tenol heter vist den kanna med spesialspriten som dem har i sverige. Kan jo ikke huske alt bestandig Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.