Jump to content

Hva er forskjellen Yanmar 3gm30f, Yanmar 3hm35 og Yanmar 3qm 30hg


Birchwood 320

Recommended Posts

Kanskje denne linken kan hjelpe deg litt på vei :smiley:http://www.yanmar.no/?aid=9051289

 

Jeg hadde selv et sprøsmål her tidliger som gikk på hva som var forskjell mellom 2GM og 2QM. Jeg har nemlig nettopp skaffet meg en snekke med 2GM i, men fant så mange saker om 2QM her på forumet. Da fikk jeg som svar at 2QM var en eldre versjon. Og som du ser fra linken så er

 

3GM30 produsert fra 1984 til 1994

3HM35 fra 1984 til 1992

3QM30 fra 1974 til 1988

 

så QM er vertfall en mye eldre versjon av de to andre nevnte.

 

Videre tror jeg f'en i "3GM30f" er en indikasjon på at den er ferskvannskjølt. Men jeg antar at det er andre som har litt mer peiling på det en meg her inne. Men håper linken kan hjelpe :wink:

Hjemme bra, på sjøen best!

Link to post
Share on other sites

Du får si han må ta kontakt med

 

Rubb Sagvåg Båtservice AS

Ternetangen Industriområde

5428 Rubbestadnesset

Tlf. 53428400

motor@rubbsvaag.no

 

Der skal det vist være delelager, verksted og motorsalg ifølge yanmar.no + service og råd.

(Forresten bare et steinkast fra der Siesta'n ligger) :wink:

Hjemme bra, på sjøen best!

Link to post
Share on other sites

Hva er forskjellen på desse motorene

 

Forskjellen er vel at toppene til 3QM30 ryker, de andre holder :giggle: . Jeg tviler på om noen av de andre passer overens, da hadde vi sikkert hørt om det. Har lest en del tråder om QM motorer med sprukne topper etter hvert...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...