Jump to content

er 3500 omr et ok marsjturtall vp kad 32?


beauty of aqua

Recommended Posts

reiser fra bergen til haugesund i morgen.iom at min kammerat ikke er ferdig på jobb før kl 18.30 må turen unnagjøreg fortest mulig,så vi slipper å kjøre i mørket.

 

maksturtall er ca 3840 omr.blir det for heftig kost og da holde 3500 omr. over en 3 timers periode?

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Pass bare på at toppturtallet fortsatt er 3800 eller mer. Erfaringa er jo at det ofte faller utover sesongen, litt groe og ikke minst ferielast kan gjøre at hvis en ikke sjekker jevnlig så ligger en plutselig opp mot full fart uten å være klar over det...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører mine KAD42 nesten aldri over 3200 rpm, går jeg over dette så slites vifte/flat-remmen ufattelig fort. Virker som at det blir for hard motstand i sirkulasjonspumpen og remmen vil da slure til slutt og de brenner opp. 3500 rpm synes jeg høres alt for mye ut til å marsje på.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Vi marsjer på 3400 og drar den opp til full spiker 3900 innimellom. Med motorene når de er nye følger det et sort skilt med gullskrift hvor det står " Marsjfart er 200 rpm under uppnått max turtall" klarer du 3900, skal du kunne marsje på 3700..

 

mvh

Bavaria32sport

med 2 stk KAD32 i kjelleren

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...