Jump to content

Nye seilbåter - Hanse 375 og 545


bjoris

Recommended Posts

Det er alltid spennende med nye båter, interessant at Hanse nå kommer med 2 ratt også på 37 foteren. Svært lite info å finne om disse enda, men det kommer nok etter ferien...

 

Umiddelbart ser det ut som om 545 har fått masta lengre bak og dermed en noe større fokk enn på 540en. Dette er isåfall en trend som ble startet med 320 og 350 som har en god del større forseil enn 315 og 342. Det er delte meninger om dette, men 350en syns jeg har en veldig bra balanse mellom forseil og storseil. Forklaringen fra konstruktøren den gang var at dette er gjort for å bedre seilegenskapene i lett vind. Selv med en 108% er det er veldig lett håndterlig seil så på 350en syns jeg det er helt fint, noe større storseil syns jeg heller ikke det er behov for...

 

http://hanseyachts.com/EN/Home.aspx

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

:smiley: ja, det kan jo bli interessant, har du fått tak i dem nå? Hva tror du om 545en, smekker liten sak det...

 

Ser at utviklingen går i retning av samme trender som på 320 og 350 som egentlig har fulgt trendene fra 630. T kjølen kommer også på 545en så da er det bare 430 og 470 som har L kjøl igjen... Det overrasker meg at de ikke kom med ny 430 først, det er den jeg syns er minst moderne nå, mindre moderne enn 540en som nå 545 erstatter...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ja da ser det ut som det er andre boller når Fjordboats er inne i bildet , det tok en time så var de på telefon og jeg fikk tatt opp alle mine spørsmål rundt håndteringen av reklamasjoner og nybåtspørsmål på sparket , annonsene på finn er det bare nelson som ikke har giddet å fjerne så der ligger det link opp mot mailadresser som det ikke sitter mennesker å svarer på.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan bekrefte at Fjord Boats ser ut til å kjøre en meget mye bedre linje mtp kundeservice enn hva vi har sett fra Nelson Marine. De har vært ombord og utbedret mange av de reklamasjonene som Nelson ikke engang har tatt bryet med å en gang diskutere med meg...

 

Jeg tror virkelig Hanse er på riktig vei nå med en ny forhandler - produktene mangler ikke mye for å være særdeles bra mtp kvalitet å gjøre. Forhåpentligvis har verftet i Greifswald tid til å gjøre seg litt mere i flid med båtene som blir bygget nå; antallet nybygg er ihvertfall redusert heftig fra toppåret i 2008.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...