Jump to content

oljelampa blinker suzuki 115 4-takt


ibizafan

Recommended Posts

suzuki 115 hk 4 takt 2006 mod

motor er gått ca 150 timer

oljelampen lyste ikke da motor var gått 100 timer

skal de være service?

eller er de noe galt?

den blinker.

Redigert av navette (see edit history)

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

hvis det hadde vært for dårlig oljetrykk mener jeg at du i tillegg ville hatt en pipelyd og motor turtall vil da automatisk reduseres til ca 2500 o/min! - første oljeskiftet på disse motorene er etter 30-50t, deretter hver 100t, det kan derfor stemme at motoren indikerer behov for oljeskift etter ca 150t! Prøv å nullstill oljeskiftvarsleren, dette står beskrevet i manualen til motoren!

2015 Mazda

2016 US Ford

 

Link to post
Share on other sites

Hei!

motor er gått ca 150 timer

oljelampa blinker?

er de service varsling?

jeg mener service varsling er på først 20 timer og 50 timer og 100 timer og 200 timer ?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Vil tro at det kun er skifte av olje som den signaliserer. Hadde samme i fjor og da nullstilte jeg denne varslingen og ingen feilmeldinger etter det. Skulle ikke bruke båten så mye etter dette så utsatte oljeskiftet til etter sesongslutt. Har samme motor, men 90hk.

 

Regner med at du har peilet oljen og at det er nok olje på motoren?

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

tror det er varsel for oljeskift , du kan resette den selv , står i manualen for motoren.Tror man skal dra i nødstoppen ett vist antall ganger innen ti sekunder så kvitterer den med en lyd så er lampa sluknet

 

 

er det tomt for olje vil jeg tro at du vil få en pipelyd og konstant lysende lampe

Redigert av Jack Sparrow (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøv å nullstill oljeskiftvarsleren, dette står beskrevet i manualen til motoren!

 

Er varsel for oljeskift ja. Skift olje, filter og pakninger på tappe og påfyllingshull. Etter 150t skal du også sjekke impeller og bytte gearolje, men det kan sikkert vente til høsten ved oppsett. Så fremt du har bra trykk på kontrollstålen din da :yesnod:

 

God hælg :flag:

logo_Ornvik.jpg

Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...