Jump to content

Båtalarm MS700 - koblingsskjema


Arvid_A

Recommended Posts

Hei!

 

I fm. "gjøre-meg-kjent-prosessen" i båten, da vi kjøpte den for ca. 3 år siden, fant jeg en alarmenhet. Denne var ikke tilkoblet og følgelig ikke i funksjon, så den ble bare skrudd ned og lagt på "kjekt-å-ha"-lageret. Nå har jeg funnet den frem igjen, og som gammel "elektroniker" må man jo se om det ikke er mulig å få liv i den. :smiley:

 

Alderen på alarmenheten er vanskelig å anslå, men den kan godt være fra midt på 90-tallet. For alt jeg vet, kan den godt være en opprinnelig en tyverialarm for bil. Alt, inkludert selve tyfonen, er bygget inn i èn enhet - se bildene nedenfor. Enheten er merket med "Moss Security MS700" og er "Made in Korea". Tilkoblingen foregår via en firkantet kontakt, hvor 5 av 6 terminaler ser ut til å være i bruk.

 

Er det noen her som har vært borti denne før, og som eventuelt kunne ha et tilkoblingsskjema liggende?

img_3693.jpg

img_3694.jpg

Link to post
Share on other sites

Snoka litt på nettet og fikk noen treff på ebay. Men det var salg av ultralydsensorer til MS700, så det spørs om det ikke er en bilalarm egentlig.

 

Ut ifra hva jeg fant er det bevegelsessensor på den (er det praktisk i båt ?)

 

Men er den komplett da ? Det må jo være noen greier for å slå av/på. Mulig man gjør det med nøkkel.

 

Hjalp kanskje ikke noe, men virker som man får kjøpt de fremdeles.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Hei!

- og takk for tilbakemeldingen, "Brodern"!

 

AV/PÅ ble nok i dette tilfellet ordnet via en litt bortgjemt bryter. Da jeg rydda i gammelt/utkoblet "ledningsvais", fant jeg denne bryteren. Det var også montert magnetbrytere på døra til forkabinen og under noen av dørkplatene over motor/hovedstrømbrytere. Det kan derfor virke som om alarmen ble trigget av rene mekaniske brytere da den var i bruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...