Jump to content

Farymann 3-sylindret 20 hk diesel fusker


lassemann

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en Fevik 21 (snekke) med en tresylindret Farymann 20 hk diesel. Motoren starter og går, men fusker og jager samt trekker dårligere enn jeg kjenner den. Flere ganger har motoren stoppet, spesielt når den gires til revers.

 

Jeg har feilsøkt litt:

 

1. Sjekket diesel for alger og funnet denne ren (begge filterne er rene)

2. Under lufting av dieselsystem finner jeg det litt snodig at tilførsel til dyse 1 kommer langsommere enn til dyse 2 og 3. For å sjekke dette ut litt nærmere løsner jeg forsiktig strammeskrue til tilførselsledning til dyse 1 med motor i gang. Jeg merker at motor endrer gange på tomgang, men stopper ikke. Gjør jeg det samme på dyse 2 eller 3 stopper motor umiddelbart.

3. Motor ryker en del under gange på alle turtall - grå røk.

 

Under gange kan det virke som om dyse 1 virker litt til og fra. Videre ser jeg ved løsning av strammeskrue på dyse 1 at dieselpumpen leverer støtvis brennstoff til dysen, men jeg aner jo ikke med hvilket trykk.

 

Noen forslag til hvordan jeg angriper denne utfordringen?? Dyse 1 eller dieselpumpe?

 

mvh

lassemann

Redigert av lassemann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...