Jump to content

Tips til ferien 2004?

GeirKS

Recommended Posts

Sørover fra Anholt anbefaler jeg Gilleleje på nordspissen av Sjælland som en trivelig havn med gode faciliteter.

Du skal vel ha et skikkelig stopp i København også (?). Et ålreit alternativ er da å gå sør til Dragør, nederst på Amager. Hyggelig gammel by med interessante historiske røtter. Svært god havn. Grei bussforbindelse til København sentrum. Ellers har du selvfølgelig Svanemøllen havn på nordsiden av Kbh, som er helt OK, men ikke særlig idyllisk. Inne i byen er kanalen i Christianshavn en mulighet. Veldig trivelig område, men jeg har ikke ligget der med båt. Kan nok være trangt.

Får du motortrøbbel underveis i Øresund, anbefaler jeg http://www.jkmarine.dk/  i Helsingør der jeg fikk uvurderlig hjelp med en gjenstridig dieseltilførsel for et par år siden.

Dersom værforholdene skulle gjøre det vanskelig å gå om Anholt, slik at du følger svenskekysten i stedet, må du stikke innom i Torekov. Fantastisk hyggelig gammel fiskerlandsby. (Og her regjererer motormann Hasse, som bygde om regulatoropplegget mitt for en rimelig penge...)

Ellers er båtforeningen som driver gjestehavna i Falkenberg vel verdt et besøk.

God tur!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...