Jump to content

Marna MB10A(Penta)går ikke,får ikke bensin

Hvitting

Recommended Posts

Hei!

Vil først åpne med å si at motoren(Marna MB10A) har fungert godt inntil for få dager siden,men problemet som har oppstått nå er at den ser ut til å ikke få bensin.

Motoren starter,men går kun 3-4 sek før den dør hen.

Tenning er sjekket og det er god gnist(ny stift),forgasseren er ny for sesongen(Dellorto),men jeg har åpnet og blåst igjennom den for sikkerhets skyld,tenkte kanskje det var stigerøret i denne som var tett.

Det er bensin i flottørkammeret på gasseren når jeg åpner,men motorens tennplugger forblir tørre etter flere forsøk på å starte motoren.

Gasseren "nyser" og tenner i bånn,rett før motoren starter og går noen få sekunder.

Bensintilførselen har godt fall,og det renner godt igjennom bensinslangen til forgasser,som sagt så har det fungert godt inntil nylig.

Bensinen er ren og uten kondens,den har imidlertid sett litt gul ut i fargen før jeg nå har rengjort drivstofftank og hatt på ny bensin.

Jeg finner ikke ut av dette,og håper noen her har noen råd å komme med.Klør meg veldig i hodet nå :smiley:

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...