jensemann2 Startet 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2009 Hva synes folket om å legge slik pergo på dørken i seilbåten? Jeg har noen kvadratmeter igjen etter kjøkkenet. Det er jo 1/100 del av prisen i forhold til skipsdørk, og ganske lyst og trivelig egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Gjerne lite begeistret for fugtighet slike gulv, fuktighet nedenfra ivertfall. La noe på et kjellergulv uten plast under og det var ivertfall ingen varig løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Parkett ? Er det noe glad i vann da ? Har hørt at man ikke skal vaske parkett med vann, kun sånn moppegreie av filt. Kjipt om det sveller som ville helvete ihvertfall Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Fanafjord Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Tror ikke laminat tåler all slags fuktighet før det blir styggt. Skal det legges fint så er jo det som "koster" i form av arbeidstid. Å kaste bort mye tid med materialer som ikke holder lenge føles kanskje litt bortkastet? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Bruk heller slike "linoliums-plank" som er beregnet for slitesteder. De tåler fuktighet, slitasje - og er enkle å vaske. Ser relativt ekte ut, men er vedlikeholdsfritt. Mye bedre enn linoliums belegg... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Nautilus Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Hva synes folket om å legge slik pergo på dørken i seilbåten? Den jobben hadde jeg spart meg for, det kommer ikke til å vare lenge med den fuktigheten som er i en båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 En kompis av meg la parkett i snekka for 8 år siden, like fin den så det er bare å legge om det er det du vil ha. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Brigg Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Halcoen som vi nylig solgte hadde gulv i dørken av laminatgulv, mønster og farge ligner mye på det som er avblidet ovenfor. Om det var Pergo eller et annet merke vites ikke. Halcoen er en lukket båt som i så måte sikkert kan sammelingnes med en seilbåt. Dette var montert før vi kjøpte båten før seks år siden, og det var ikke tegn til svelling i skjøtene når vi solgte båten. Dette er neppe det beste alternativet for dørken ombord i en båt, men at det ved forsiktig bruk kan han mange års levetid det tror jeg nok. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hanssae Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Jeg har lagt parkett i båten i vinter , og har sålangt bare positive erfaringer med det. Det står mer om dette i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 det som jeg tenker på er jo fake parkett da, men kan jo vurdere å kjøpe en mørkere sort for å få det litt mer maritimt:) men det lyser jo opp litt i salongen, som er ganske mørk fra før. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Forskjell på laminat og parkett, laminat er vel ofte pressa papp med laminert folie. Parkett er heltre Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 ja, det er laminat jeg mener. Eller Pergo som det heter.. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Jeg la i MacGregor'n skipsgulv-parket. Men jeg gjorde noen spesielle tiltak for at den skulle tåle vann: Det er snakk om forholdsvis små flater. Jeg tilpasset/saget alt ferdig først. Jeg epoxy-limte skjøtene mellom 'plankene' deretter. Så kjørte jeg med bitene som da altså hadde endelig form til en snekker. Her ble hele det nederste lag (av 3 lag) høvlet vekk. Nå fantes det ikke noen hulrom i midterste lag lenger. Undersiden ble så sauset godt inn med epoxy og limt med samme lim på glassfiberen. Overflaten ble godt lakket. Sitér dette innlegget Link to post
Wachera Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Har du laminaten liggende så koster det jo ikke så mye å prøve, men husk og bruke sveisepasta i alle skjøter, da kommer ikke vann til. Du må også bruke silikon som avslutning rundt det hele. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Så lenge ikke pergoen får fuktighet på undersiden tåler det mye. Skal ikke mye til før den sveller opp i skjøtene om det kommer litt fuktighet på undersiden... Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 jeg har laminat i båten.det ble montert i 2004. men det er begynt å svelle så jeg får bytte til neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 tror jeg skal gi det en sjanse. Har nok liggende, og listene er jo der fra før fra teppet.. Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Nå vet ikke jeg hvilke type pergo gulv du har.. Men noen av gulvene til pergo er laget for hard bruk. Jeg har alloc gulv på kjøkkenet som er beregnet på hard bruk i fuktige rom (skifer typen). Den har allerede overlevd en vannlekasje, og er fortsatt like pent. Har du ett skikkelig gulv, tror jeg ikke du vil få noe problem, men er det av billigtypen tror jeg ikke du bør ta deg bryet. Den har jeg veldig dårlig erfaring med.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Har du laminaten liggende så koster det jo ikke så mye å prøve, men husk og bruke sveisepasta i alle skjøter, da kommer ikke vann til. Du må også bruke silikon som avslutning rundt det hele. holder noen år om du gjør slik Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Rolfsnes Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Golvelegg i båt er ikkje noko å satse på. Særlrg der det er utsatt for fuktighet, har eg opplevd at det med tida blir herda og sprekker opp i alle ender. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 legg fuktsperre under /plast så burde det holde ........... i stålbåten vi hadde var det tørrere inne i båten en hjemme men blir det liggende vann i skjøtene ovenifra er gulvet ferdig på et blunk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Birchwood 320 Svart 26.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2009 Slengte fra meg noen planker av klikk typen fra kjøkkengulvet mitt, ute i hagen. Dei lå der heile vinteren med snø regn is sol sov. Ikke spor av delaminering eller noe.. Tålte masse synes eg. Dette var billig Europris greier og dei var faktisk grønn/grå inni. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.