Jump to content

Justering av gir, Mercruiser 140 hk og alpha drev


mercruiser140

Recommended Posts

Hei!

 

Noen som har stalltips å dele ut når det gjelder justering av gir på en Draco 20 med Mercruiser 140 hk og alpha drev? Har justert fram og tilbake x antall ganger på armene som sitter bak motoren, men den raper fortsatt når jeg skal ha den i gir. Det som er litt rart er at nå jeg har kjørt en liten stund, så går det helt greit, da smetter den i gir med et lite klikk begge veier! Derfor virker det for meg som at dette er noe mekanisk i selve drevet som ikke er helt bra....venter jeg 20 min etter å ha stoppet, er den like ugrei igjen!!!

 

Tips mottas med takk!

Link to post

Hei!

 

Noen som har stalltips å dele ut når det gjelder justering av gir på en Draco 20 med Mercruiser 140 hk og alpha drev? Har justert fram og tilbake x antall ganger på armene som sitter bak motoren, men den raper fortsatt når jeg skal ha den i gir. Det som er litt rart er at nå jeg har kjørt en liten stund, så går det helt greit, da smetter den i gir med et lite klikk begge veier! Derfor virker det for meg som at dette er noe mekanisk i selve drevet som ikke er helt bra....venter jeg 20 min etter å ha stoppet, er den like ugrei igjen!!!

 

Tips mottas med takk!

Ja.

Bak på transamen sitter det en liten bryter som skal gi tenningskutt idet du girer. Den kobler tenningen av/på ved hjelp av momentet ifra girwiren. Hvis denne ikke virker så skraper det fælt i drevet når du girer. Det at den ikke skraper når motoren er varm er sansynligvis at da går motoren litt lavere på tomgang og momentet i motoren blir så lite at drevet klarer koblingen uten denne tenningskutten.

Link to post
  • 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...