mercruiser140 Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Hei! Noen som har stalltips å dele ut når det gjelder justering av gir på en Draco 20 med Mercruiser 140 hk og alpha drev? Har justert fram og tilbake x antall ganger på armene som sitter bak motoren, men den raper fortsatt når jeg skal ha den i gir. Det som er litt rart er at nå jeg har kjørt en liten stund, så går det helt greit, da smetter den i gir med et lite klikk begge veier! Derfor virker det for meg som at dette er noe mekanisk i selve drevet som ikke er helt bra....venter jeg 20 min etter å ha stoppet, er den like ugrei igjen!!! Tips mottas med takk! Quote Link to post
ss Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Hei! Noen som har stalltips å dele ut når det gjelder justering av gir på en Draco 20 med Mercruiser 140 hk og alpha drev? Har justert fram og tilbake x antall ganger på armene som sitter bak motoren, men den raper fortsatt når jeg skal ha den i gir. Det som er litt rart er at nå jeg har kjørt en liten stund, så går det helt greit, da smetter den i gir med et lite klikk begge veier! Derfor virker det for meg som at dette er noe mekanisk i selve drevet som ikke er helt bra....venter jeg 20 min etter å ha stoppet, er den like ugrei igjen!!! Tips mottas med takk! Ja. Bak på transamen sitter det en liten bryter som skal gi tenningskutt idet du girer. Den kobler tenningen av/på ved hjelp av momentet ifra girwiren. Hvis denne ikke virker så skraper det fælt i drevet når du girer. Det at den ikke skraper når motoren er varm er sansynligvis at da går motoren litt lavere på tomgang og momentet i motoren blir så lite at drevet klarer koblingen uten denne tenningskutten. Quote Link to post
cubical Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Jeg har denne tenningskutt dingsen til mitt alpha one, men den er ikke tilkoblet. Har målt den og den ser ut til å fungere. Hvordan skal denne kobles for å kutte tenning? Quote Link to post
Recommended Posts