Shanti Startet 26.Juli.2009 Del på Facebook Startet 26.Juli.2009 Har kjøpt en Nidelv 28 med Volvo Tmd 41 a, 1987 modell. Etter to timers kjøring idag gikk motor varm, nærmet seg 100 grader. Sjekket sjøvannsfilteret som viste seg og være ok. Byttet også impeller uten at det hjalp. Forøvrig var den gamle impelleren ok men det var ikke vann i impellerhuset og impeller var også veldig tørr. Ser at den suger inn vann i sjøvannsfilteret og videre inn til impeller. Det manglet heller ikke vann på ferskvannsdelen. Noen som kan hjelpe med tips til hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kirkes Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Hei. Gikk den varm ved høyt turtall ca. 3300 eller ved lavt turtall ca. 2000 omr. ? Trond Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shanti Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Den gikk varm etter ca 20 min.kjøring på lavt turtall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Er dette et nytt fenomen som plutselig har oppstått? Om det kan være noe i sjø-vannssystemet kan vel system-rens være verdt å prøve som et raltivt billig og ukomplisert forsøk. Det vil vel ta bort evt belegg i kjølerene, og løse opp evt små blåskjell som måtte ha funnet det for godt å spire i systemet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
windy26 Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Prøv å åpne lokket til sjøvannskjøleren i bakant, denne er rund og slangen som går til eksosbendet er festet inn på dette lokket, det kan være mulig at leppe tettningene er ute av stillng eller rammlet av sporene inne i bakant av rør kjøleren lokket sitter med en 8mm skrue med 13 mm nøkkel løsner du denne enkelt pass på å holde igjen lokket så det ikke vrir seg , dette lokket skal også stå i en bestemt stilling, men det ser du etter demontering , dette kan være greit å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shanti Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Dette er et nytt problem. Har brukt båten mye siden den ble innkjøpt i mai. Temp. har aldri vært over 80 grader. Dersom varmeveksler hadde begynt å tette seg ville vel temp. vært høyere? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Har opplevd at motoren ble varm plutselig. Heldigvis har jeg en vane av å se på tempmåleren like ofte som jeg ser i speilene på bilen. Kjørte først masse ferkvann igjennom, deretter systemrens, så 24 timer etter ferskvann igjen. Ut kom masse dritt og motoren fungerte som normalt etterpå. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.