Jump to content

Unngå Skjærjehamn

solbris

Recommended Posts

Hadde en trist opplevelse i Skjærjehamn i helga. Greit nok at det var brylløp på plassen og at det var mye fyll å spetakkel i båtane som låg der.

Kl 0130 starta et fyrvekeri i regi av eierne av plassen. Fyrverkeriet ble sent opp rett ved siden av båtene som lå fortøyrt der. Resultate var at restene falt ned på båtene og lagde svimerke både på kalesje og galcot.

Når vi prøvde å melde fra til driverne av stedet var det ingen som vill ha noe med saken å gjøre. ble bare avfeid.

SÅ UNNGÅ SKJÆRJEHAMN

Hei

Dette høres jo litt trist ut. Hvis flere båter har fått skade(svimerker) må det vel ordnes opp i, enten med driver av stedet eller anmeldelse. Plassen var jo stengt pga. bryluppet, men det var jo åpent for båter og ligge der. Var der selv på fredag, men gikk videre til Dingja nettopp pga. arangementet..

Håper dere finner en løsning.

Jeg har bare godord å komme med om Skjerjehamn.

MVH

Kenneth.N

Mvh

Kenneth

Har du skader på båten din - prat med forsikringselskapet ditt. Hvis du krever oppgjør av forsikringselskapen vil de nok ta tak i saken.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Få tak i flest mulig andre som var på stedet, navn osv og hva de ønsker å gjøre. For all del dokumenter skader snarest, ta bilder i fleng.

Forhåpentligvis vil de ansvarlige få opp øynene når festen er ute av blodet.....;-) Hvis ikke er det alternativ: Advokat og alt det medfører, eller ta en prat med nærmeste lokalavis/lokalradio. Tviler på at dette er noe de vil ha hengende over seg med mediaoppmerksomhet.

Forhør deg også med brannvesenet eller kommunen angående om det var søkt om å få bruke fyrverkeri..

Saken er jo soleklar den. Så lenge de har avfyrt fyrverkeri og det har skadet båten skal jo selvsagt de stå ansvarlig for det.

Nå har vi bare hørt en side av saken, men hvis det er slik det har foregått ville jeg uten å blunke politianmeldt saken da du absolutt ikke skal være skadelidende for noe slikt da du tydeligvis ble avfeid med dine argumenter til eier av stedet.

Er ikke Bavaria32Sport som er fyrverkerigeneral her da ?

Kansje han kan gi deg tips om hvordan du håndterer dette..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Saken er jo soleklar den. Så lenge de har avfyrt fyrverkeri og det har skadet båten skal jo selvsagt de stå ansvarlig for det.

Sikker på det? Synes det lukter litt kaskosak av dette jeg. Med mindre de har vært grovt uaktsomme da....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er sikkert fyrt opp uten å tenke lenger enn nesa ei heller søknad. For å fyre fyrverkeri uten nyttårsaften kreves det tillatelse fra Politiet og fra Brannvesen. Med søknaden skal det legges skytetegninger og nedslagsfelt m.m. Jeg har skutt ved et par anledninger på høst/vår og fått klarsignal og i en bisetnign har de sagt at sommeren kan jeg glemme.

Enkleste er vel egen forsikring, og navngi "fyrverkerigeneralene" som de som har forvoldt skadene. Er summene høye nok setter selskapet igang med regresskrav. Navngi også de som har leid lokalet (skaffes fra lokaleier med begrunnelse om anmeldelse), da pleier ting å røre på seg.

Lykke til, det er en drittsituasjon å havne i.

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Vi ligger i Skjærhamn nå. Smekk fullt her. En del nordmenn som manøvrerer som idioter i havna for å sikre seg plass, og noen små sjefer fra norske motor båt foreninger som tror de er nesse konger. Dvs en helt normal dag på svenske kysten

Navnet er til forveksling likt ja, men skrivemåten er jo umiskjennelig norsk i Solbris sitt innlegg. Men det er jo en hel del båtplassenmedlemmer som for tiden befinner seg i Sverige, og det er vel kanskje slik at det er lett å legge sammen to og to for så å få fem...

Masse flotte steder oppover vestlandet folkens, og langt mellom båtene er det stort sett også. Da slipper dere å ligge i kø og å bry dere om nordmenn som oppfører seg som havnegeneraler sørover svenskekysten... bare sånn som et apropos til et par av innleggene her :lol:

Ha en fortsatt heidundrende fin sommer!!

Vi lå der natt til i dag - da var det ikke så mange båter - fremdeles ledig på den ytterste utsatte flytebryggen. Vi lå på den nevnte flytebryggen og fikk 10-14 s/m vind rett i siden, så vi flyttet oss til å ligge utpå en 45 fot alu-seilbåt rett utenfor restauranten - det lå vi supert.

I går var det en Hunter 36 som gikk på grunn så det sang etter - jeg ver ikke hva de gjorde i bukten innenfor - men de stakk videre med "halen mellom beina" og så ikke ut til å være interessert i å fortøye der...

Uansett var det stille og rolig når vi var innom :-)

Men det høres uansett litt drøyt ut å sende opp fyrverkeri uten tanke på hvor hvor det kan gjøre skade når en driver gjestehavn - jeg regner med at du dropper Skjerjehanm til fordel for Dinga aller Evindvik i fremtiden...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...