Jump to content

Unngå Skjærjehamn

solbris

Recommended Posts

• 2 måneder senere...

Jeg var der den aktuelle helgen dette skjedde.

Vi fikk ingen skader eller sot på båten, da vi lå ved den ytteste bryggen, og hadde dermed "riktig" vind i forhold til fyrverkeriet.

Jeg må si meg enig om at det er tullete å sende opp fyrverkeri midt på natten, i en gjestehavn som prøver å profilere seg slik som de gjør.

For vår del endte det med at ungene våknet, og bikkjene i nabo båtene var livredde.

I sommer har det ver flere bryllup der i ferietiden, og om dette er vanlig praksis (fyrverkeri), vil vi holde oss unna. Da kan i det minste gi beskjed eller sette opp en plakat om dette, når en betaler havneavgiften.

Når det er sagt, så kan det jo hende at dette var gjort på egent iniativ av bryllupsgjestene? (uten at det er mindre alvorlig av den grunn)

For de som ønsker å vite mer om stedet, se her:

http://www.skjerjehamn.no/?lang=no

Har berre gode erfaringar frå Skjerjehamn (med e). Låg der i fem dagar i fjor. Men fyrverkerioppskyting bør sjølvsagt ikkje finna stad utan at folk er varsla, med høve til å flytta båtar. Og at fyrverkeriet er godkjent av lokalt brannvesen.

Er også usikker på om hamneeigar kan kreva normal hamneleige dersom store deler av anlegget er bortleigd (reduserte tilbod og fasalitetar) og ein kan bli forstyrra av festen.

Har vært mye innom Skjerjehamn og har bare positive opplevelser derfra. Et tips i kraftig nordavind er å gå inn forbi den gamle hovedbygningen og legge seg på flytebryggen helt inne ved veifyllingen. Her ligger du helt uforstyrret av vinden - og også evt festing og bråk som måtte foregå rundt pakkhuset. Ulempen er at det ikke er landstrøm på denne bryggen, for de som måtte være avhengig av det...

Bundin er bátleysur maður

Har vært mye innom Skjerjehamn og har bare positive opplevelser derfra.

:yesnod: :yesnod: :yesnod: Vi også.

Ulempen er at det ikke er landstrøm på denne bryggen, for de som måtte være avhengig av det...

Den er vel også kommunal og det blir ikke krevd inn havneavgift der heller...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...