Jump to content

Septikpumpe klarer ikke å tømme tanken


Woody

Recommended Posts

Jeg har nettopp skiftet alle slanger ol. i toalettsystemet på båten min, men når jeg skal prøve å tømme septiktanken er det som om den manuelle Kempax-pumpen ikke klarer å pumpe ut vannet gjennom bunnkranen. Pumpen fungerer greit når jeg kobler fra slangen til utløpet, men det er som om det blir for stor motstand når jeg kobler til.:confused:

Kan det være slik at båten må være i fart for å få et slags undertrykk forbi utløpet for å få tømt tanken?

Redigert av Woody (see edit history)

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

Jepp, du hadde rett. Ventilspindelen er røket. Kan vri hendelen, men kula rører ikke på seg :headbang:

Typisk, den eneste komponenten i septiksystemet jeg ikke har skiftet. :sad:

 

Velkommen til min verden :cheers: ..Gjorde akkurat det samme, og har en ekstra septikpumpe liggende :lol:

Bra du fant ut av det da

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problem, men hos meg så var det impelleren i septikpumpa som var røket, byttet impelleren og alt funka greit igjen.

De tåler ikke tørrkjøring. Men seff er det en kuleventil som står lukket er jo det første pri å få fikset.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...