egro Startet 27.Juli.2009 Del på Facebook Startet 27.Juli.2009 (redigert) Har nettopp kjøpt en Nimbus 28DC, en herlig båt med hekkagregat. Men har litt problem med den hyrauliskestyringen, den pendler fra side til side. Må sitte å korrigere kursen hele tiden, spesielt ved lav hastighet (8-10 knop) Er det noen som har noen gode tips å komme med. Redigert 27.Juli.2009 av egro (see edit history) Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
OT-flyktning Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Luft i systemet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Er du sikker på at det er selve hydraulikkstyringen? Båter med hekkaggregat er ofte litt vinglete i deplasementsfart og om du har trimplan kan det hjelpe å kjøre disse ned. Er det selve hydraulikken som er problemet er det antagelig luft som må ut. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
egro Svart 27.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Det er trimplan på den, jeg har ikke prøvd å justere disse på lav fart. Skal ned til båten i kveld da skal jeg ta en testtur. Takker for tipset SveinHa. Kan også legge til at det er duoprop, om det har noen betydning. Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
MajorAndy Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Det kan være en urolig oplevelse at kommer fra en båd med fast skrueaksel til en båd med drev. Isære ved lave hastigheder virker det som om båden hele tiden ændrer retning. Jag skal jo ikke udelukke at der kan være noget galt med hydraulikken, men min erfaring er, at du skal holde en roligere hånd på rattet og ikke kontra-bevæge for meget - det bidrager nemlig til "pendlingen". Prøv af modstå fristelsen til at justere hele tiden og lav mere rolige korrektioner og se om det hjælper. Jeg synes dog at mine både med duoprop har været mere stabile end min Bayliner med Alpha-1 drev (ikke-duoprop) Andy Sitér dette innlegget Link to post
Helene 39 Svart 27.Juli.2009 Del på Facebook Svart 27.Juli.2009 Jeg har samme erfaring fra en tidligere båt, en SeaRay 290, med KAD300/DPG drev med duoprop. Med hekkaggregat er det bare slik...... Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.