Jump to content

(Båt)hornet ruster bort innvendig - årsak?


Hafrsfjord

Recommended Posts

Ifjor virket ikke hornet på båten. Målte at det var strøm fram til selve hornet uten at det hjalp. Skrudde opp hornet og det viste seg at det (membranen?) var helt opprustet innvendig.

Tenkte ikke så mye over det da, hornet kunne jo være like gammelt som båten, så jeg kjøpte ett nytt, likt horn fra Maritim :

 

HORN MEMB. FORKROMMET

horn.jpg

 

 

og satte på og dette fungerte fint.

Må jo innrømme at hornet ikke blir testet "hver dag", men igår prøvde jeg og da kom det ett par hese grynt og så vart det stille. Etter å ha konstatert at strømmen var ok, så skrudde jeg også dette hornet ifrahverandre og også her var det mye rust på "membranen". Hva kan årsaken være til at dette skjer? Kan det ha noe med det elektriske å gjøre? Har ikke landstrøm til båten.

Iallefall må jeg kjøpe nytt horn, men bør jeg finne en annen type horn denne gangen?

 

Mvh. Hafrsfjord

Link to post
Share on other sites

Selv om dette hornet blir solgt av "Maritim", egner det seg tydeligvis ikke til maritimt bruk. Så du bør nok vurdere å gå opp i kvailtet, og dermed sannsynligvis pris.

 

Kanskje unødvendig å si; men du må selvfølgelig passe på å montere åpningen pekende nedover slik at regn og sjøsprut ikke så lett kommer til membranen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...