index Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Ser dette er en bilmotor. I så fall: Har du fjernet vacuumklokken på fordeleren? Marinefordelere skal visstnok ikke ha vacuumklokke. Påse også at loddene inni fordeleren er velsmurte slik at de beveger seg lett og uhindret. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Vacumklokken er der, men er ikke koblet til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 OK! Da burde den ikke forårsake noe krøll i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Det forutsetter vell at fordeler er oppgradert slik at den på annen måte får mer fortenning ved økende turtall. Det å koble fra vacumklokken alene er ikke nok. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 ja eg ser der er propeller fra 14x13 --> og på 15x11---> Men for at dette ikkje skal bli bare vill gjetting er det en stor fordel om du finner utvekslinga. enten ved å rotere eller noe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Det forutsetter vell at fordeler er oppgradert slik at den på annen måte får mer fortenning ved økende turtall. Den trenger ikke oppgraderes, loddene som tar seg av dette finnes allerede nedi der. Men på veien bruker man vacuumklokke i tillegg til sentrifugaldelen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 vacumklokken er vel der bare for å dra av fortenning ved tomgang stort sett er den ikkje det da Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Nummeret på drevet er 850678 så det sier vel sitt.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 jaha? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Er ikke det drev til V8 da? Etter det jeg kan finne etter litt googling, men har jeg funnet feil info? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 det veit eg ikkje men la oss si det er rett. Drevet har da en utveksling på 1.61. Det går fint det med minste propell. 14x13 om båten vil greie rundt 25+ knop. Hvor stor båt var det sa du? Evt sett i en V8 da for pokker Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Er det noe sted jeg kan sjekke at det er til v8 da? Jeg hadde tenkt å bygge ny motor i vinter så er egentlig samme for meg om jeg bygger v8 eller r4. Er litt grommere med 8`er lyden også da Båten er 22fot. Lik denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18313480 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 beklager det kan eg ikkje hjelpe deg med. Men om du tar på land og roterer motoren så ser du fort hva du har. en V6 kan nå være et godt alternativ om du synes V8 blir litt stort. En R4 er nå litt pjaskete til en såpass båt, finere og stillere gange blir det og med noe større. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Ja, det er sant. Også har jeg allerede en 305 på hånda:) Jeg bygger heller v8 en v6.. skal det være så skal det være Jeg ser jo propellen ned i vannet så kan jo egentlig bare sette den i gir og tørne motoren... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 (redigert) kan med fordel sette en teipbit på eine propellbladet da så ikkje du går i surr med tellinga Ja eg er heilt enig der, V8 gir jo det klart beste kraftoverskuddet, stilleste og mest vibrasjonsfrie gangen Den båten du linka til var forresten skikkelig fin! Og 38 knop lar seg høre! noe annet enn en overarbeidd b23 som knapt knekker den i plan Redigert 29.Juli.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 Da skal jeg sjekke utvekslinga i morgen så får vi se Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 30.Juli.2009 Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 drevene til volvo rekke4 hadde vel 2.15 i utveksling? Dersom drevet da tidligere har stått på en v8 så er det ikke rart den sliter med turtallet. Ellers så ville vel en 4.3 V6 funket bra til en sånn båt..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 30.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 Skal straks kjøre ned og sjekke utvekslinga. Det er 2.15 på 4`er bensin og 1.6 på diesel og v8? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 30.Juli.2009 Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 Den trenger ikke oppgraderes, loddene som tar seg av dette finnes allerede nedi der. Men på veien bruker man vacuumklokke i tillegg til sentrifugaldelen. Det er noen år siden jeg har skrudd på bilmotorer ser jeg Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Svart 30.Juli.2009 Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 Vacumklokken er der, men er ikke koblet til. Greit at klokka ikke er koblet til motoren...men er mekanismen satt ut av spill ?? , skulle tro at ting kan bevege seg såfremt den delen som beveger seg ikke er LÅST fast.... er noen år siden jeg rota inni noe sånt Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
thon Svart 30.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 Mekanismen skal være "satt ut av spill" nå vacumslangen kobles av. Det samme man gjør når man stiller tenninga. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 30.Juli.2009 Del på Facebook Svart 30.Juli.2009 Membranen er fjærbelastet, så uten slange har den minimal mulighet til å bevege seg. Fjerner man klokka derimot, må man låse plata inne i fordeleren på annet vis... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.