Jump to content

Hjelp til sleping i Rogaland


Astrix

Recommended Posts

hei

er det noen her som kunne tipset meg om noen som kan hjelpe meg å få slept båten min hjemifra Rennesøy til Førresfjorden.

Båten er enaskeladden 23 fot

ser ut somjeghar fått diseldyr i tanken igjen, er det så lett å få dette.

 

sist jeg hadde diseldyr er 2 år siden.

da ble båten liggende 2 mnd på verksted.

Link to post
Share on other sites

Kjøp eller lån deg en bærbar tank for påhenger, og kople slangen direkte inn på finfilteret på motoren. Skift filter samtidig. Da kan du kjøre båten hjem selv...

 

Og ja, hvis det lekker inn vann i tanken er det lett å få dieseldyr. I de fleste tilfeller er det lekkasje i påfyllingen som gjør at vannet kommer inn.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

da laget jeg meg en tank og hurtikoblet meg inn på finfilteret, dette fungerte fint og båten er tatt hjem til rette siden av fjorden .

noen som harerfaring med å regngjøre tanken for dieseldyr.

 

PS av en eller annen grunn er det ikke mannhull i tanken min .

motoren ligger foran tanken så jeg må sannsynnelig ut med motoren og så ut med tanken .

 

andre som har noen bedre ideer.

Link to post
Share on other sites

Har du noen bilder av tanken din Astrix, har du en giver til tankmåleren du kan ta ut, her kan du evt komme til med en sugepumpe som du kan suge ut slam som måtte ligge i bunn av tanken.

 

Er du sikker på at det er dieseldyr og ikke bare tett forfilter?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...