Framtia Startet 28.Juli.2009 Del på Facebook Startet 28.Juli.2009 Jeg vurderer sterkt å gi avkall på de ekstra kreftene jeg evt kan hente ut av vår 9,9 HK Yamaha og heller få tak i en Tohatsu 9,8 som vistnok er hele 10 kilo lettere. Med motorbrakett oppe på pushpit så har det blitt en del tunge løft i sommer. Men vil jeg angre?. Kvaliteten på Tohatsu virker god nok fra andre tråder her. Jeg er også usikker på om jeg har behov for å kunne trimme opp til 13/15HK da vi uansett kun skal motorisere en Zodiac 310. Noen som har erfaring som kan være til hjelp? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tintin Svart 28.Juli.2009 Del på Facebook Svart 28.Juli.2009 Det ser da ut til at nye tohatsu 9,8 og yamaha 9,9 veier nesten det samme (litt under 40kg)? Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juli.2009 Del på Facebook Svart 28.Juli.2009 Om du får tak i en 9.8 Tohatsu 2 takt veier den kun 26 kg. Men det er en opptrimmet 8 hk og ikke en nedjustert 15 hk med de eventuelle "kraft" konsekvenser det har. Har selv en slik 9.8 hk og er veldig fornøyd med den - men vurderer nå overgang til 15 hk da den i løpet av ferien ikke lengre planer med meg, kona og de tre ungene ombord i jolla. Ungene vokser og ferieflesket har lagt seg på magen - og da gikk den ikke lengre i plan med alle sammen Men så var det dette med vekta på motoren da... bare 26 kg er veldig praktisk. Har hatt tre Tohatsu motorer i nyere tid, men i "gamle dager" var jeg en Yamaha tilhenger. Men jeg kan ikke finne noe negativt å si om Tohatsu. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2009 kanskje vi skal bytte? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
hifo Svart 29.Juli.2009 Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 kjøpte akurat en n 4takts parsun 9,9 . 51 kg. like spennende å se om ryggen tåler det hver gang. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Framtia Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2009 51kg... da jar jo jeg en lettvekter i sammenligning - det er jo i hvertfall en liten trøst. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.