Jump to content

bytte fra til Tohatsu fra Yamaha (9,9) for å spare ryggen?


Framtia

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt å gi avkall på de ekstra kreftene jeg evt kan hente ut av vår 9,9 HK Yamaha og heller få tak i en Tohatsu 9,8 som vistnok er hele 10 kilo lettere. Med motorbrakett oppe på pushpit så har det blitt en del tunge løft i sommer. Men vil jeg angre?. Kvaliteten på Tohatsu virker god nok fra andre tråder her. Jeg er også usikker på om jeg har behov for å kunne trimme opp til 13/15HK da vi uansett kun skal motorisere en Zodiac 310. Noen som har erfaring som kan være til hjelp?

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Om du får tak i en 9.8 Tohatsu 2 takt veier den kun 26 kg. Men det er en opptrimmet 8 hk og ikke en nedjustert 15 hk med de eventuelle "kraft" konsekvenser det har. Har selv en slik 9.8 hk og er veldig fornøyd med den - men vurderer nå overgang til 15 hk da den i løpet av ferien ikke lengre planer med meg, kona og de tre ungene ombord i jolla. Ungene vokser og ferieflesket har lagt seg på magen - og da gikk den ikke lengre i plan med alle sammen :rolleyes: Men så var det dette med vekta på motoren da... bare 26 kg er veldig praktisk.

 

Har hatt tre Tohatsu motorer i nyere tid, men i "gamle dager" var jeg en Yamaha tilhenger. Men jeg kan ikke finne noe negativt å si om Tohatsu.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...