Jump to content

Uoriginal kilereim Mercruiser


Windy37GM

Recommended Posts

Jeg ville bare dele min erfaring med kilereimer slik at andre ikke kaster bort penger og tid (slik jeg gjorde):-)  

På min Mercruiser motor er det, som de fleste motorer, kilereim for kjølevannspumpe og generator.  Min røyk ifjor, så jeg kjøpte en ny på Mekonomen.  Den ble "spist" opp etter kort stund, så jeg kjøpte et par reimer (merke Gates) med litt større bredde o.l.   Like herlig ble de "spist" opp/klarte ikke å  gjøre jobben.

Så snakket jeg med Skjæret Motorservice (som jeg har skrytt av før) og fikk rimelig klar beskjed. Mercruiser reimer er mer armert enn "noname"/andre reimer og tåler det som kreves.  Kjøpte en originalreim og montert: Fryd og glede !!  Stabil temperatur opp i plan og full plan i 1 time og perfekt lading.  Ikke blir reima spist opp heller.

 

Jeg burde heller ha kjøpt en originalreim (som ikke var dyr heller, rundt 300 hvis jeg husker riktig) med en gang istedenfor å rote med dette i flere timer (bytte av reimer og vasking av gummispon fra reimene som  ble spist opp/sluret i filler) og kaste bort penger.

 

Nåvel, måtte andre lære av mine tabber :-)

 

Hilsen Erik

(nå med originalreim)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...